DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
İSME205 | Human Resource Management | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | English |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi STAFF |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan kaynakları yönetiminin kavramları ve uygulamalarını geniş bir perspektifle ele alır. İnsan kaynakları yönetiminin işletme içindeki rolü üzerinde durur. İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri olan insan kaynakları planlaması, personel seçme ve yerleştirme, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, performans değerlendirme ve ücret yönetimi hakkında gerekli bilgileri vererek bu işlevleri birbirleriyle ilişkileri bağlamında da değerlendirir. Aynı zamanda evrensel bağlamda insan kaynakları yönetimi politikası ve uygulaması ile ilgili karşılaştırmalı bir yaklaşım sunar |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere insan kaynakları yönetimi kavramını, planlama, seçme, eğitim, performans ve kariyer yönetimi gibi temel insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarını öğretir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1) İnsan Kaynakları Yönetimi kavram, süreç ve fonksiyonları hakkında genel bilgi sahibi olur |
||
2) 2) İnsan Kaynakları stratejileri geliştirmeyi öğrenir |
||
3) 3) İnsan kaynakları yönetiminin tüm fonksiyonları hakkında bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | İnsan Kaynakları Yönetimine (İKY) Giriş, İKY Tanımı ve etkileyen faktörler, İKY'nin Fonksiyonları, İKY'nin Tarihsel Gelişimi | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
2) | İKY'nin Organizasyon Yapısı İçindeki Yeri, Stratejik İKY ve İKY Stratejilerinin Oluşturulması | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
3) | İnsan Kaynaklarının Planlaması: İş Analizi, İş Tanımı ve İş Gerekleri İş yükü ve İşgücü Analizleri | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
4) | Seçme ve Yerleştirme: İşgücü Kaynaklarının Belirlenmesi İşgücü Piyasaları ve Güncel Analizler, Seçim Süreci, İlk Görüşme, Başvuru Formu | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
5) | Seçim Süreci: Testler, İş Görüşmesi Süreci, İş Görüşmesi Türleri ve Yöntemleri, İş görüşmelerinde Kullanılan Soru Türleri, İşe Başlatma ve Oryantasyon | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
6) | Eğitim ve Geliştirme: İK' da Eğitimin Önemi Eğitim İhtiyaçlarının Analizi | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
7) | Eğitim ve Geliştirme Eğitim Programlarının Planlaması Eğitim Uygulaması Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırması | |
8) | Vize sınavı | ||
9) | Performans Yönetimi: Performans Yönetimi Sisteminin Unsurları | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
10) | Performans Değerlendirme Yöntemleri | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
11) | Kariyer Yönetimi :Kariyer Yönetimi Sisteminin Unsurları, Bireysel Kariyer Yönetimi | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
12) | Örgütsel Kariyer Yönetimi, Kariyer Yönetiminde Güncel Uygulamalar | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
13) | Ücret Yönetimi Ücretin Tanımı ve Unsurları Ücret Yönetimi Süreci Ücret Politikaları Ücret Yapısının Oluşturulması Ücret Sistemleri | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları | |
14) | Çalışma Yasaları ve İKY İş Sözleşmeleri Toplu İş Sözleşmeleri Sendikalar ve İKY | Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunum notları, internet |
Diğer Kaynaklar: | Çalışma Ekonomisi, Sabahaddin Zaim, Filiz Kitabevi, İstanbul: 1992 Endüstri İlişkileri, Nusret Ekin, İ.Ü. İşletme İktisadı Enstitüsü Yayınları, İstanbul: 1984, Essentials of Human Resource Management, Shaun Tyson, Elsevier: 2006 Human Resource Management ,Derek Torrington, Laura Hall , Prentice Hall: 2005 Human Resource Management, A Contemporary Approach, Ian Beardwell, Len Holden, Prentice Hall: 2004 İnsan Kaynakları Planlaması, Tuğray Kaynak , Alfa, İstanbul: 1996, İnsan Kaynakları Yönetimi , İlhami Fındıkçı, Alfa, İstanbul: 1999 İnsan Kaynakları Yönetimi, Leman Bilgin vd. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir:2004 İnsan Kaynakları Yönetimi, Zeyyat Sabuncuoğlu, Alfa Yayınları, İstanbul: 2005 İnsan Kaynakları Yönetimi, İKY Anabilim Dalı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir: 1998 İnsan Kaynakları Yönetimi, İKY Anabilim Dalı, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul: 1998 İşdeğerleme ve Başarı Değerleme Yöntemleri, İsmail Ataay, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul: 1990 İşletmelerde Eğitim İhtiyacı Analizi, Hüner Şencan, Nihat Erdoğmuş, Beta, İstanbul: 2001 İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi , Cavide Uyargil, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul:1994 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İsmet Barutçugil, Kariyer Yayınları, İstanbul: 2006 Yargıtay Kararları Işığında 4857 Sayılı İş Yasası, Murat Demircioğlu, İTO Yayınları: 2009 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahiptir. | |
2) | E- ticaret ve doğrudan satış süreçlerini tanır, | |
3) | İş dünyasının yasal çerçevesini, hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibidir, | |
4) | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuat hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kalite, iş sağlığı - güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
6) | İşletme yönetimi alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir, | |
7) | Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir, | |
8) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir, | |
9) | Yönetimin temel fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir, iş süreçlerinde bu bilgi ve becerileri kullanır, | |
10) | Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir, | |
11) | Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular | |
13) | İşletme Yönetimi alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. | |
14) | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | |
15) | Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. | |
16) | İşletme yönetimi alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. | |
17) | İşletme yönetimi alanıyla iilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. | |
18) | İşletme yönetimi alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. | |
19) | Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. | |
20) | İşletme yönetimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
21) | Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. | |
22) | Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. | |
23) | İşletme yönetimi alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |
24) | İşletme yönetimi alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. | |
25) | Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. | |
26) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
27) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
28) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. | |
29) | İşletme yönetimi alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
30) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. | |
31) | İşletme yönetimi alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Okuma | |
Ödev | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 230 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 252 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |