Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
3) Temel düzeyde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir
ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
review of the simple present
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
2) |
review of the simple present
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
3) |
adjectives
suffix - ity
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
4) |
comparatives
Multi-Meaning words
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
5) |
"*Count and Noncount nouns
Quantifiers"
words that make noise
synonyms
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
6) |
Simple past
Words about weight
Prefixes col- and com-
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
"*Reading1: Anyone can be a scientist
reading 2 : Teen discovers a planet
"
*Write about steps in a process
|
7) |
Ara Sınav Dönemi |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
8) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Possessive pronouns and questions with ‘whose’ are given.
Using ‘be going to’ for future is introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
10) |
Infinitive of purpose and some suggestion structures like‘shall and Let’s ‘ are introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
11) |
Wh- question words are revised in detail. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
12) |
Frequently used adjectives and adverbs are given and students are told about the differences between an adjective and an adverb. The ways of writing short stories are introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
13) |
Present perfect tense and usages of ‘ever/never’ are introduced. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
14) |
The difference between ‘yet/just’ is given. Students can tell the differences between present perfect and past simple. |
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Student’s Book, The Third Edition,
Oxford University Press
Soars, Liz and John; New Headway Elementary Work Book, The Third Edition,
Oxford University Press
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Denizcilik işletmeleri ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir ve pratikte benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder |
|
2) |
Deniz turizmi ve tesisleri ile ilgili genel bilgi düzeyine mevzuat bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Marina ve Yat İşletmeciliği hakkında genel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
4) |
Yat turizmi alanında temel bilgilere sahiptir ve turizmin diğer dalları ile arasındaki farklılıkları ayırabilecek düzeydedir. |
|
5) |
Yatların marina liman sahasına giriş izinleri, bağlama, tamir-bakım, konaklama ve saha işletimi hakkında temel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
6) |
Marinalarda uygulanan gümrük işlemleri ve prosedürleri hakkında bilgi sahibidir ve mevzuata uygun olarak iş takibi yapabilecek yeterliliktedir. |
|
7) |
Deniz turizminin her alanında, müşterinin istekleri doğrultusunda gerekli acentecilik hizmetini verebilecek ve süreci yönetebilecek temel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
8) |
Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanında temel bilgilere sahiptir. |
|
9) |
Deniz Sigorta çeşitleri hakkında temel bilgi düzeyine sahiptir ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder. |
|
10) |
Yat Kiralama ve Brokerlik hizmetleri konusunda genel sözleşme ve içerik bilgilerine sahiptir ve Kiralama sonrası süreçleri takip eder. |
|
11) |
Marinalarda çevre koruma prosedürleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibidir ve süreci dokümantasyon aşamasında yürütebilecek temel bilgiye sahiptir. |
|
12) |
Dünya ekonomisi ve marina sektöründeki yatırım süreçlerini takip edebilecek temel iktisadi bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Marinalarda ve deniz turizminin diğer alanlarında müşteri ile kurulacak ilişkilerde iletişim becerilerini kullanabilen, müşteri isteklerini anlayabilen ve çözüm üretebilen yeterliliktedir. |
|
14) |
Marinalarda kullanılan teknik ekipman ile operasyon sahaları hakkında teorik bilgiye sahiptir. |
|
15) |
Sağlık, Emniyet ve Güvenlik konularında temel bilgi düzeyine sahiptir. |
|
16) |
Marina içerisinde hizmet veren restoran ve işletmelerin tedarik aşamaları ve şekilleri ile bunların marina işletmesi ile ilişkilerini bilir. |
|
17) |
Marinalarda insan kaynakları süreçlerini çalışma mevzuatına uygun olarak yönetir. |
|
18) |
İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını, iç ve dış çevreyle ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri tanımlar. |
|
19) |
Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
20) |
Marina İşletme alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
|
21) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. |
|
22) |
Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
23) |
Marina İşletme alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
24) |
Marina İşletme alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
25) |
Marina İşletme alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
26) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
27) |
Marina İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
28) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
29) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
30) |
Marina İşletme alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
31) |
Marina İşletme alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
32) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
33) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
34) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
35) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
36) |
Marina İşletme alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
37) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
38) |
Marina İşletme alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|