ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Marina İşletmeSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ORS204 İşyeri Uygulaması-II 2 Bahar 0 0 0 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi SERAP BOZKURT
Dr. Öğr. Üyesi MERVA KELEKÇİ OLGUN
Profesör Dr. BAKİ AKSU
Profesör Dr. EZGİ UZEL AYDINOCAK
Dr. Öğr. Üyesi NESLİ ÇANKIRI KIRAN
Doçent Dr. NEVZAT EVRİM ÖNAL
Profesör Dr. PINAR SEDEN MERAL
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN BALCI VAROL
Öğretim Görevlisi ERSİN ŞAHİN
Dersin Kategorisi: İşyerinde Uygulama Eğitimi

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin kendi alanlarında bir işyerinde tam zamanlı olarak belirli süre çalışmaları suretiyle iş ortamını tanımalarını, mesleki pratik kazanmalarını, kendi alanında belirli bir işte çalışma deneyimi edinmelerini ve böylece mezun olduklarında iş yaşamına hazır olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders bir iş yerinde çalışma suretiyle yapılır. Öğrenci iş yerinde tam zamanlı olarak belirli 70 gün süre çalışır ve çalışma sonucunda yapılan çalışmaları açıklayan bir rapor hazırlar ve sunar. Dersin ölçme ve değerlendirmesi ilgili öğretim üyesi ile çalışma yaptığı iş yerindeki yöneticisi tarafından yapılır.

Derse Özgü Kurallar

* Öğrencilerin, işletmede mesleki eğitime veya staja başvurabilmesi için başvuru yaptığı tarihteki genel not ortalamasının en az 1.50 olması gerekmektedir.
* İşletmede mesleki eğitime veya staja başvuru yapabilmeleri için devamsızlıktan kaldıkları ya da hiç almadıkları derslerin sayısı 2’yi geçemez. 2’den fazla dersi bulunan öğrenciler öncelikle alamadıkları ya da devamsızlıktan kaldıkları dersleri tamamlarlar

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Denizcilik işletmeleri ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir ve pratikte benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder
2) Deniz turizmi ve tesisleri ile ilgili genel bilgi düzeyine mevzuat bilgisine sahiptir.
3) Marina ve Yat İşletmeciliği hakkında genel bilgi düzeyine sahiptir.
4) Yat turizmi alanında temel bilgilere sahiptir ve turizmin diğer dalları ile arasındaki farklılıkları ayırabilecek düzeydedir.
5) Yatların marina liman sahasına giriş izinleri, bağlama, tamir-bakım, konaklama ve saha işletimi hakkında temel bilgi düzeyine sahiptir.
6) Marinalarda uygulanan gümrük işlemleri ve prosedürleri hakkında bilgi sahibidir ve mevzuata uygun olarak iş takibi yapabilecek yeterliliktedir.
7) Deniz turizminin her alanında, müşterinin istekleri doğrultusunda gerekli acentecilik hizmetini verebilecek ve süreci yönetebilecek temel bilgi düzeyine sahiptir.
8) Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanında temel bilgilere sahiptir.
9) Deniz Sigorta çeşitleri hakkında temel bilgi düzeyine sahiptir ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder.
10) Yat Kiralama ve Brokerlik hizmetleri konusunda genel sözleşme ve içerik bilgilerine sahiptir ve Kiralama sonrası süreçleri takip eder.
11) Marinalarda çevre koruma prosedürleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibidir ve süreci dokümantasyon aşamasında yürütebilecek temel bilgiye sahiptir.
12) Dünya ekonomisi ve marina sektöründeki yatırım süreçlerini takip edebilecek temel iktisadi bilgiye sahiptir.
13) Marinalarda ve deniz turizminin diğer alanlarında müşteri ile kurulacak ilişkilerde iletişim becerilerini kullanabilen, müşteri isteklerini anlayabilen ve çözüm üretebilen yeterliliktedir.
14) Marinalarda kullanılan teknik ekipman ile operasyon sahaları hakkında teorik bilgiye sahiptir.
15) Sağlık, Emniyet ve Güvenlik konularında temel bilgi düzeyine sahiptir.
16) Marina içerisinde hizmet veren restoran ve işletmelerin tedarik aşamaları ve şekilleri ile bunların marina işletmesi ile ilişkilerini bilir.
17) Marinalarda insan kaynakları süreçlerini çalışma mevzuatına uygun olarak yönetir.
18) İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını, iç ve dış çevreyle ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri tanımlar.
19) Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir.
20) Marina İşletme alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir.
21) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
22) Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir.
23) Marina İşletme alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür.
24) Marina İşletme alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder.
25) Marina İşletme alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır.
26) Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir.
27) Marina İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
28) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir.
29) Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder.
30) Marina İşletme alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
31) Marina İşletme alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır.
32) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
33) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
34) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
35) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler.
36) Marina İşletme alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
37) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır.
38) Marina İşletme alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ