Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pratik ve teorik alanlar üzerinde hareket, efekt eylemlerinin gerçekleştirilebilmesi ve bu eylem biçim ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Program tabanları üzerinde eylemlerinin gerçekleştirilme yöntemleri hakkında bilgi edinirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kurgu, hikaye yada olay çerçevesinde iş üretebilme ve yayınlanabilir konumda eserler ortaya çıkarabilirler.
|
2) Evrensel uygulamalar ve yöntemler hakkında bilgi edinirler.
|
3) Sektörün gereklilikleri ve alanlarının bilincinde uygulama ve teorik alanda yeterli bilgiler edinirler.
|
4) Alanlarının gereklilikleri kapsamında ortaya çıkarılan eserler ile olayı, konuyu yada hikayeyi aktarma yeterliliğine sahip olurlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Animasyon kavramının açıklanması. Animasyonu oluşturan düşüncenin nasıl geliştiğinin anlatılması (genel) |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
2) |
Türkiye'de animasyon düşüncesinin ortaya çıkışı ve Türk animasyon tarihinin anlatımı |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
3) |
Ülke animasyonlarının tarihi gelişimi ve ABD animasyon tarihinin anlatımı |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
4) |
Kanada animasyonu ve Norman McLaren'ın animasyon gelişimi üzerindeki katkıları ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
5) |
İngiltere ve Fransa canlandırma sineması gelişmeleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
6) |
Belçika, İsviçre ve İtalya canlandırma sineması gelişmeleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
7) |
Hollanda ve Almanya canlandırma sineması gelişmeleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Eski doğu bloğu ülkelerinden Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Romanya ve Bulgaristan animasyon sineması gelişimleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
10) |
Polonya, Macaristan, Yugoslavya, Rusya ve Çin animasyon sineması gelişimleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
11) |
Japon canlandırma sineması ve Anime |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
12) |
Canlandırmanın kullanım alanları ve Türkiye'deki durumu |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
13) |
Canlandırmanın internette kullanım türleri ve işlevi |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
14) |
Genel tekrar ve pekiştirme |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
15) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
2 |
|
1.2 Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
1 |
|
1.3 Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
2 |
|
1.4 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
2 |
|
1.5 Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
|
1.6 Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
1 |
|
2.1 Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
1 |
|
2.2 Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
|
|
2.3 Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
5 |
|
2.4 Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
|
2.5 Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
2 |
|
2.6 Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
|
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
1 |
|
3.1 Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
|
|
3.2 Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
|
3.3 Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
1 |
|
3.4 Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
2 |
|
3.5 Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
5 |
|
3.6 Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
5 |
|
3.7 İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
|
3.8 Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
|
3.9 Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
1 |
|
3.10 Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
2 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
2 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|