Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimle ilgili kavramları bilir.
|
2) İç ve dış iletişim sürecini yönetebilir.
|
3) İletişim çeşitlerini bilir ve uygulayabilir.
|
4) Sözlü, sözsüz, yazılı ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilir.
|
5) Grup kavramı ve grup etkileşiminde analiz ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
2) Zaman yönetimi konusunda bilgilidir ve beceri geliştirebilir.
|
3) Gurup yönetimi konusunda yetkinlik sahibidir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkili iletişim kurabilir.
|
2) İnsan ilişkilerindeki bazı güçlüklere ilişkin iletişim bağlamında açıklamalar getirebilir
|
3) Kişiler arası iletişim çatışmaları ve çözümünde iletişim stilleri hakkında bilgiye sahiptir. Ve bu çatışmalı durumları yönetebilecek iletişim becerileri geliştirebilir.
|
4) İkna kavramı ve ikna stratejileri hakkında bilgi sahibidir.
|
5) Kendilerini doğru bir şekilde ifade edebilirler.
|
6) İnsan ilişkilerini bazı iletişim kavramlarıyla tanıyabilir ve anlayabilir.
|
7) Empati kurma ve öğrenme konularında yetenekler geliştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim Kavramı ve iletişim süreci |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
2) |
İletişim türleri: Yazılı, sözlü, sözsüz iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
3) |
Yazılı iletişim: E-posta Kuralları ve Cv yazma |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
4) |
Protokol Kuralları |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
5) |
Algılama ve algılama süreci |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
6) |
Beden Dili |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
7) |
Zor insan, zor insanlarla iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
İletişimde İkna |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
10) |
Kurumsal İletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
11) |
Kişiler arası iletişim çatışması ve kişiler arası iletişim çatışmalarının çözümünde iletişim stilleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
12) |
Öğrenme ve Öğrenme Yetenekleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
13) |
Zaman Yönetimi |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
14) |
Stress yönetimi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunumlar, İnternet arştırmaları, Gazete haberleri.
|
Diğer Kaynaklar: |
İletişim Becerileri, Prof.Dr. Demet Gürüz, Doç.Dr. Ayşe Temel Eğinli, Nobel Yayınları, 2013
İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink Yayınları, 2012
İmaj, İletişim ve Beden Dili, Hayat Yayınları, 2006
İletişimin ABC’si, Prof. Dr. Ünsal Oskay, Der Yayınları, 2011
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
4 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
4 |
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
5 |
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
1 |
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
2 |
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
2 |
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
2 |
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
1 |
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
5 |
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
3 |
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
4 |
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
5 |
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
5 |
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
2 |
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
3 |
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
3 |
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
1 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|