Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) öğrenirler.
|
2) Öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorularını bulabilir, hipotez kurabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, kavramsallaştırma yapabilir, ölçme yapabilir, veri toplayabilir, veri analizi yapabilir.
|
2) Öğrenciler verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir ve rapor yazma tekniklerini uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendi başına ve ekip arkadaşlarıyla birlikte bir araştırma projesi yürütebilir.
|
2) Araştırma çerçevesinde ekip üyeleri ve araştırma yapılan alan ile ilgili olan kişilerle etkili iletişim kurabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilim nedir? Bilimsel bilgi ve yöntem hakkında sınıf içi tartışma |
|
|
2) |
Felsefenin bilim ile ilişkisi: Pozitivizim, Rasyonelizim, Ampirizim |
|
|
3) |
Araştırmanın etik ilkeleri |
|
|
4) |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri : Nitel Araştırma |
|
|
5) |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nicel araştırma |
|
|
6) |
Anket Hazırlama Teknikleri |
|
|
7) |
Anket Uygulaması: Analiz,tablo,grafik ve kaynakça hazırlama |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Anket Analiz Öğrenci Sunumları |
|
|
10) |
Geleneksel Pazarlama Araştırmaları |
|
|
11) |
Nöropazarlama Araştırmaları |
|
|
12) |
Kantitatif reklam etkinlik çalışmaları: Pre-Test, Post- Test |
|
|
13) |
Kalitatif reklam etkinlik çalışmaları: Yüzyüze derinlemesine görüşme, grup çalışmaları |
|
|
14) |
Reklam araştırmalarında psikolfizyolojik yöntemler |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1 – 2, W. Lawrence NEUMAN, Yayın Odası Yayınları
2- Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Prof.Dr.Veysel Sönmez , Füsun G. Alacapınar, Anı Yayınları
3- Tez Nasıl Yazılır?, Umberto ECO, Can Yayınları
4- Bilgi ve Özgürlük Sorunları, Noam Chomsky, BGST
5- Üniversite ve Ötesi - Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri, Rengin Işık , Muhsine Itır Özgen , Esra Tuncer , Bülent Kılıç , Pınar Özbek, Koç Üniversitesi Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
• Pazarlama Mesajlarının Etkinliği Açısından Geleneksel Pazarlama Araştırmaları ile Nöropazarlama Araştırmalarının Karşılaştırılması; ‘Sigara Paketleri Üzerinde ki Caydırıcı Mesajların, Sigara Kullanma Alışkanlıkları Üzerinde ki Etkisi’, Sevgi Nur KURUŞ SADEDİL, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi İstanbul, 2016
• Nöropazarlama: Reklam Etkinliğinin Psikofizyolojik Tekniklerle Değerlendirilmesi Üzerine Yapılmış Araştırmaların Gözden Geçirilmesi, Çağla Pınar UTKUTUĞ ve Sanem ALKİBAY, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 31, Sayı 2, 2013, s. 167-195
• TV Reklamlarının, Çocukların Seçme, Algı/ Tutum, Beğeni ve Tavsiye Etme Davranışlarına Etkisi: Geleneksel ve Yeni Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Sinem EYİCE BAŞEV, Doktora Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul, 2015
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
3 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
2 |
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
2 |
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |
|
|
|