Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Hafta : 19. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu… Islahatçı Padişahlar: III. Selim ve II Mahmut |
Deringil, Selim, “II. Mahmud’un Dış Siyaseti ve Osmanlı Diplomasisi”,
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi,Tarih Araştırma Merkezi,Sultan II.Mahmud ve Reformları Semineri,Bildiriler, İstanbul, 1990, s. 59-70.
Kuran, Ercüment, “Sultan II. Mahmud ve Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın Gerçekleştirdikleri Reformların Karşılıklı Tesirleri”,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Araştırma Merkezi,Sultan II.Mahmud ve Reformları Semine ri,Bildiriler,İstanbul, 1990, s. 107-111.
Özcan, Besim, “Sultan III. Selim Devri Islahat Hareketleri (Nizâm-ı Cedîd)”,
Türkler, Ankara, 2002, c. XII, s. 671-683.
Özçelik, A. Selçuk, “Sened-i İttifak”,İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, İstanbul, 1959, c. XXIV, sy. 1-4, s. 6-11
|
Eric Zürcher, “Gelenek ve Bid’at Arasında: Sultan III.Selim ve ‘Nizam-ı Cedid’, 1789-1807,” “Sultan II. Mahmud’un İlk Yılları: Merkez Denetimi Ele Geçirmeye Çalışıyor” ve “Sultan II. Mahmud’un Sonraki Yılları: Reformların Başlaması,” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul: İletişim Yay, 2007) s. 39-77
|
1) |
|
|
|
2) |
II. Hafta :Tanzimat ve Modernleşme
Tanzimat Fermanı
Osmanlı Kimliği
Tanzimat Aydını
Mısır Meselesi
Doğu Sorunu |
Carter Findley, “Tanzimat” Modern Dünyada Türkiye 1839-2010, derleyen Reşat Kasaba, (İstanbul: Kitap Yay. 2011) s. 37-69.
TÜSİAD Tarih 1839-1939 sf. no. 128-145. Osmanlı İmparatoluğu’nda Reform (1839-1876)
|
|
3) |
III. Hafta: I. Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi
Büyük Kriz (1875-1878)
Siyaset ve Ulusçuluk
Mutlakiyet Rejimi
|
Eric J. Zurcher, “1873-1878 Bunalımı ve Sonuçları” ve “Gerici İstibdat ya da Islahatların Doruğu?: Sultan II. Abdülhamid’in Saltanatı” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul, İletişim Yay, 2007) s. 109-136.
TÜSİAD Tarih 1839-1939 :Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakiyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 166-172
|
|
4) |
IV. Hafta: Jön Türkler ve II. Meşrutiyet
Jön Türkler
Meşrutiyetin Yeniden İlanı
Zor Başlangıç (1908-1909)
Sancılı Yıllar (1909-1913)
İttihat ve Terakki iktidarı (1913-1918)
Türk Ulusçuluğu ve Milli İktisat
|
Erik J. Zürcher, “İkinci Meşrutiyet Dönemi,” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul: İletişim Yayınları, 1999), s.139-193.
TÜSİAD Tarih 1839-1939:Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakiyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 186-211.
|
|
5) |
V. Hafta: I. Dünya Savaşı
Barıştan Savaşa
Cepheler
Dünya Çapında bir Savaş
Osmanlı Devleti’nin Savaşa Girişi
İmparatorluğun Sonuna Doğru
Topyekün bir Savaş
Cephe Gerisinde Savaş
Savaşın Bırakışmaları (Mütarekeler)
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939:Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakıyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 230-235.
Şevket Pamuk, ‘Sanayi Devrimi ve Sonrası’ Osmanlı Türkiye İktisadi Tarihi 1500-1914) (İstanbul: İletişim Yay. 2002) s. 191-197.
Eric Hobsbawm, “Endüstri Devrimi” ve “Fransız Devrimi” Devrim Çağı 1789-1848 (Ankara: Dost Kitabevi Yay. 2005) s. 36-88
|
|
6) |
VI. Hafta: Milli Mücadele ve Cepheler
Milli Mücadele’nin Başlangıcı
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Anadolu Savaşı (Cepheler)
Osmanlı İmparatorluğunun sonu
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) s. 284-304.
|
|
7) |
VII. Hafta: Cumhuriyet ve Devrimler 1923-1930
Lozan Antlaşması ve Halk Fırkası
Yeni Devletin Oluşumu
Cumhuriyet Devrimi ve Sorunları
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Türkiye’de Cumhuriyet ve Devrimler (1923-1930)
|
|
8) |
Ara sınav (Vize) |
|
|
9) |
IX. Hafta: Tek Parti Dönemi 1930’lar
1930’larda Parti ve Devlet
Rejimin İdeolojik Temelleri
Düşünce Dünyasıyla İlişkiler
Atatürk ve İnönü
Toplumun Biçimlendirilmesi
1930’larda Türkiye’nin Dış Politikası
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Türkiye’de Tek Parti Yönetimi (1931-1939) s. 340-361.
Erik Jan Zürcher. Kemalist Tek Parti Devleti 1925 1945, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi’nin içinde. (İstanbul: İletişim Yayınları, 2002) s. 257-298.
|
|
10) |
X. Hafta: II. Dünya Savaşı öncesi siyasi ortam ve II. Dünya Savaşı’nın Türkiye’ye etkileri
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939.: Savaşa Doğru s. 408-417
TÜSİAD Tarih 1939-2000.: II. Dünya Savaşının Türkiye’ye Etkileri s. 64-79.
|
|
11) |
XI. Hafta :Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş 1950’li yıllar
Demokrat Parti iktidarı
Menderes’li yıllar
Tarıma Dayalı Büyüme Dönemi
Soğuk Savaş’ta Türkiye
6-7 Eylül Olayları
1958 Ekonomik krizi ve siyasal huzursuzluk
27 Mayıs 1960 Darbesi
|
TÜSİAD Tarih 1939 2000.: Çok Partili Hayata Doğru 1946-1961. s. 288-307. s. 344-347.
Erik Jan Zürcher. “Demokrasiye Geçiş 1945-1950”, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi’nin içinde. (İstanbul: İletişim Yayınları, 2002) s. 299-317.
|
|
12) |
XII. Hafta: 1960’lar
Çalkantılar Dönemi 1961-1982
1961 Anayasası
Toplumsal Gerginliğin Yükselmesi
Koalisyon hükümetleri
İthal İkameci Kalkınma Modeli
|
TÜSİAD Tarih 1939 2000:. s. 308-321. s. 348-351.
Eric Jan Zürcher, ”İkinci Türkiye Cumhuriyeti” Modernleşen Türkiye’nin Tarihinin İçinde, İstanbul: İletişim, 2002, s. 351-404.
|
|
13) |
XIII. Hafta :1970’lar
1970ler ve Kibrıs Sorunu
CHP’nin Orta’nın Solu açlımı
Milliyetçi Cephe Hükümetleri
Gündelik Yaşamda Dönüşümler
24 Ocak Kararları
Tarihi’nin İçinde, İstanbul: İletişim, 2002, s. 351-404.
|
TÜSİAD Tarih 1939-2000 : s. 308-321.
|
|
14) |
XIV. 14. Hafta :1980’ler ve 1990’lar
12 Eylül ve 1982 Anayasası
Liberalizmin yükselişi: 1983 seçimleri ve Özal’lı yıllar
Neo-liberal Politikalar ve İhracata dönük Ekonomik Büyüme
Yasaklıların Siyasete Geri Dönüşü
Yeni Koalisyonlar Dönemi
Refah Partisi'nin Yükselişi
Türkiye’nin Avrupa Birliği ile İlişkileri
Gündelik Yaşamda Dönüşümler
|
TÜSİAD Tarih 1939-2000.: s. 322-339. s. 352-373.
|
|
15) |
Final sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
1) |
temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
1 |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
1) |
diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
1) |
kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
2) |
işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
|
2) |
işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
2) |
sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
2) |
Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
2 |
3) |
işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
3) |
işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
2 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
4) |
işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
4) |
işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
5) |
alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
5) |
meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
2 |
6) |
işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
5 |
7) |
kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
8) |
işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
9) |
işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
10) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|