Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mekân tasarımlarında öncelikle doğal aydınlatmadan yararlanabilen çözümlere yönelme, suni aydınlatmada ışık kaynakları ve mekân içi konumlarını randımanlı şekilde düzenleme.
|
2) Aydınlatmanın niceliği ve niteliği kavramlarını bilir ve projelerinde kullanabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mekan aydınlatma hesaplarını yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mekan tasarımında öncelikle doğal aydınlatma için etkin biçimde gün ışığından yararlanma yöntemlerinin seçilmesi, daha sonrasında istenilen etki için, sürdürülebilir ve nitelikli aydınlatma tekniğinin tayininin yapılabilmesi.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Aydınlatma tekniğinin tanımı, Görsel algılama ve iç mekanlarda etkin aydınlatmanın önemi |
Materyal
|
Materyal
|
2) |
Aydınlatma terimleri ve tanımları. Işık ve ışık kaynakları, renk, renksel geri verim, renk sıcaklığı kavramları. |
|
|
3) |
Aydınlatmanın bileşenleri, aydınlık düzeyi ve parıltı, aydınlatmanın düzgünlüğü
gölge, ışık rengi, kamaşma kavramları.
|
|
|
4) |
Aydınlatmada verimlilik ve tasarruf. Işık kaynakları. Lambalar, çeşitleri ve özellikleri. Lamba seçiminde dikkat edilecek hususlar. |
|
|
5) |
Aydınlatma türleri. Amacına göre, ışığın geliş yönüne göre, aydınlatılan yere göre. |
|
|
6) |
Aydınlatma Hesabı |
|
|
7) |
Aydınlatmanın Niteliği |
|
|
8) |
VİZE Haftası |
|
|
9) |
Yüzeylerin ışığı yansıtmada ve geçirmede gösterdikleri özellikler; ışığın tayfsal yapısı. |
|
|
10) |
Yapılarda doğal aydınlatma için kullanılan sistemler. Pencereler ve özellikleri, camlar, yeni geliştirilen çağdaş günışığı sistemleri. Işık rafları, güneş tünelleri, çatı pencereleri. |
|
|
11) |
Aydınlık düzeyinin dağılım özellikleri ve mimari aydınlatmanın temel kuralları. |
|
|
12) |
Mimari aydınlatma konuları; konutlar ve oteller; bu konularla ilgili görsellerin sunumu. |
|
|
13) |
Mimari aydınlatma konuları: Spor salonları, eğitim yapıları, mağazalar, konferans salonları, müze ve dış mekan konuları; konularla ilgili görsellerin sunumu. |
|
|
14) |
Dönem Ödevi Sunumları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
|
1) |
Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
|
1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
|
2) |
Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
|
2) |
Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
5 |
2) |
İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
|
2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
2 |
3) |
Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
1 |
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
1 |
11 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
73 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |