Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uluslar arası ticaret kavramı ile uluslar arası örgütler ve ekonomik işbirliği kuruluşlarını ve bunların denizyolu taşımacılığına etkilerini hatırlar.
|
2) Denizyolunun diğer ulaştırma sistemleri ve ekonomi içindeki yeri ile önemini açıklar.
|
3) Denizyolu taşımacılığının ülkemizdeki durumunu uluslar arası pazarlarla karşılaştırır.
|
4) Gemi tiplerine göre taşıyabilecekleri yükleri ve özelliklerini yorumlayabilir.
|
5) Denizyolu taşıma modu ile diğer taşıma modlarının özelliklerini karşılaştırır.
|
6) Denizyolu ile yapılan uluslar arası ticaretteki teslim şekillerini hatırlar.
|
7) Bayrak Devleti ve Klas kuruluşlarının temel işlev ve özelliklerini hatırlar.
|
8) Denizyolu taşımacılığı türlerini ve o türü özelleştiren ayrıntıları tanımlar.
|
9) Dünya denizyolu ticaretinde son yıllardaki gelişmeleri hatırlar ve uluslararası deniz ticaretini etkileyen trendleri sıralar.
|
10) Denizyolu taşımacılığında kullanılan temel evrak ve dokümanları ayırt eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uluslararası denizcilik örgütü ve diğer ticaret ticaret örgütlerinin koydukları kuralların denizcilikte uygulamasını gerçekleştirebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Denizciliğin alt alanları ve genel işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Uluslar arası ticaret kavramı, ticaretin serbestleşmesi konusundaki yaklaşımlar, küreselleşme ve deniz ticaretine etkileri |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
2) |
Deniz Taşımacılığını etkileyen ve şekillendiren uluslar arası örgütler ve ekonomik işbirliği kuruluşları (BM, OIC,WTO, OECD, OPEC, G20 vb..) Türkiye’nin taraf olduğu uluslar arası ticaret anlaşmaları ve bu anlaşmaların deniz ticaretine yansımaları. Ülkemizde uluslar arası deniz ticaretinde uygulanan yasa ve yönetmelikler hakkında genel bilgi. |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
3) |
Uluslar arası Ticarette taşımacılık şekilleri; karayolu & demiryolu&Havayolu&içsuyolu ve boru hatlarıyla taşımacılık ve bu taşımacılık şekillerinin denizyolu taşımacılığı ile kıyaslanması |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
4) |
Ulaştırma kavramı ve çeşitleri hakkında genel bilgi. Ulaştırma ekonomisi kavramı, ulaştırmanın iktisadi bir alan olmasının anlamı, ulaştırmada fiyat belirleme yöntemleri, Türkiye ve AB ulaştırma ulaştırma politikalarına genel bakış. |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
5) |
Türkiye’de denizyolu taşımacılığına genel bakış. Denizyolu taşımacılığında verimliliği etkileyen faktörler ve denizyolu taşımacılığının ülke ekonomilerine katkıları. |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
6) |
Denizyolu taşımacılığı hakkında genel bilgi. Denizyolu taşımacılığı sistemi ve tercih edilme sebepleri; avantaj ve dezavantajları. Denizyolu taşımacılığında kullanılan gemi ve yük çeşitleri ile temel özellikleri |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
7) |
Denizyolu taşımacılığının türleri. Uluslararası taşımacılık ve kabotaj taşımacılığı nedir; genel bilgi ve özellikleri, Layner & Tramp taşımacılık kavramları. Deniz taşımacılığının yük türlerine göre sınıflandırılması; kuru ve sıvı yük sınıfları ve taşıma şekilleri. |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
8) |
ARA SINAV |
.
|
|
9) |
Tip, özellik ve kullanım amaçlarına göre deniz araçlarının tanımlanması. Kuruyük gemilerinin genel özellikleri ve tipleri (Handy-size, Panamax, Capesize) Sıvı yük gemilerinin genel özellikleri ve tipleri (Panamax, Aframax, Suezmax, VLCC, ULCC) |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
10) |
Gemilerin sınıflandırılması ve sertifikasyonunda taraflar; Bayrak Devleti ve Klas Kuruluşları. Denetim şekilleri ve zamanları, verdikleri sertifikalar ve armatörler ile gemi işletme firmaları açısından önemi. |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
11) |
Denizyolu taşımacılığında kullanılan temel evrak ve dokümanlar. (Sektör Katılımı) |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
12) |
Dönem sonu proje sunum ve savunmaları (Sektör Katılımı) |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
13) |
Denizyolu ile yapılan dış ticarette teslim şekilleri ve taraflara yüklediği sorumlulukların tartışılması (FAS, FOB, CFR, CIF vb..)
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
14) |
Uluslar arası deniz taşımacılığını etkileyen trendler. Dünya deniz taşımacılığında son 5 yılın değerlendirilmesi ve yaşanan gelişmelere genel bakış. |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Denizcilik alanı faaliyetlerine ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar, pratikte benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
5 |
|
1.2 Liman ve marinalardaki planlama süreçleri ile iş döngülerini ayırır, alana özgü gereklilikleri açıklar. |
2 |
|
1.3 Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde izah eder. |
4 |
|
1.4 Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki olası problemleri öngörür. |
1 |
|
1.5 Denizcilik sektörünün gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
2 |
|
1.6 Denizcilik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
3 |
|
1.7 Denizcilik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileştirme prosedürlerini açıklar. |
2 |
|
1.8 Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir. |
4 |
2) |
Denizcilik İşletmelerinin yapısını ve temel işleyişini değerlendirir |
1 |
|
2.1 Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini açıklar. |
1 |
|
2.2 Gemi ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların nasıl tedarik edileceği ile ilgili yöntemleri açıklar. |
2 |
|
2.3 Taşınması özellik arz eden yüklerin taşınmasıyla ilgili uygulamaları açık şekilde belirtir. |
1 |
|
2.4 Gemi, liman, yük ve taşımacılık ile ilgili belgeleri tasnif eder, kiralama ve kiralama sonrası süreçlerini raporlandırır. |
2 |
|
2.5 Yolcu taşımacılığı sistemleri ve deniz turizminin dallarını özetler. |
1 |
|
2.6 Deniz Sigorta çeşitlerini sınıflandırır ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder. |
1 |
3) |
Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini açıklar |
3 |
|
3.1 Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanındaki temel kaideleri hatırlar. |
|
|
3.2 Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir. |
3 |
|
3.3 Temel işletme süreçlerini ve pazarlama ilkelerini anlatır. |
|
|
3.4 Taşınacak yükün çeşidine göre dış ticarette uygulanacak gümrük işlemlerini belirtir. |
1 |
|
3.5 Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri, ekonomik verileri ve bunları muhasebeleştirme yöntemlerini belirtir. |
2 |
|
3.6 İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuatı hatırlar, denizcilikte insan kaynakları süreçlerini organize eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|