ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Deniz ve Liman İşletmeciliğiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
51015METOZ-DNZ0021 Deniz Turizmi ve Marina İşletmeciliği 1 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK ÇAKALOZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:









Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Turizm faaliyetleri kapsamında deniz turizminin yeri, kapsamı ve uygulama alanlarını öğrenmek, marina işletmeciliği ve yat turizmi faaliyetlerini tanımak.
Dersin İçeriği: Deniz turizmi faaliyetleri ile marina işletmeciliğinin uygulama esasları, hukuki boyutları, işletmeler, yatçılık ve yat turizmi, dünyada ve Türkiye'deki mevcut durum dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Turizm faaliyetlerini ayırt eder.
  2) Turizm ve deniz turizmini tanımlar.
  3) Deniz turizmi ve aktivitelerini açıklar.
  4) Marina işletmeciliği faaliyetlerini sıralar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Deniz turizmi ve marina işletmeciliği ilişkisini yorumlar.
  2) Deniz turizminin ekonomik ve sosyal önemini hatırlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Turizmin tanımı ve turizm çeşitleri. Sunumlar
2) Deniz turizminin tanımı ve çeşitleri. Sunumlar.
3) Dünyada ve Türkiye'de deniz turizmi bölgeleri ve ekonomisi. Sunumlar.
4) Yatçılık ve yat turizmi. Sunumlar.
5) Dünyada ve Türkiye'de yatçılık faaliyetleri ve ekonomisi. Sunumlar.
6) Marinalarda verilen hizmetler. Sunumlar.
7) Marina yapıları ve marina ekipmanları. Sunumlar.
8) VİZE
9) Marina yönetim yapısı ve marina personeli görev tanımları. Sunumlar.
10) Marina Ziyareti Teknik Gezi
11) Deniz Turizmi Sektör Temsilcisi Katılımı
12) Marinalarda saha operasyonları. Sunumlar.
13) Marina müşterileri ve müşteri beklentileri. Sunumlar.
14) FİNAL
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paker, S. (2010). DENİZDE SPORTİF FAALİYETLERE YÖNELİK TÜKETİCİ DAVRANIŞI ANALİZİ, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları. İZMİR
Garrot, B and Wilson, S.,C. (2003). MARINE ECOTOURISM: Issues and Experince, Channel View Publications. Toronto and Sydney.
Işık, D., A. (2010). YAT TURİZMİNDE HOLİSTİK PAZARLAMA ve TÜRKİYE İÇİN FARKLILAŞTIRMA STRATEJİLERİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları: İZMİR
Cerit, A.,G., Deveci, A., Esmer, S. (2013): Denizcilik işletmeleri Yönetimi. Beta Yayım. İstanbul.
Deniz Turizmi Yönetmeliği (2009).
IMEAK (2015). Deniz Turizmi
Balcı, S.,S. (2011): MARİNALARDA TEKNİK VE OPERASYONEL YÖNETİM: BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi.
SETUR MARINAS. Denizde Nezaket.
Diğer Kaynaklar: Süreli ve süresiz basılı kaynaklar.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel kavramları tanımlar.
2) Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar.
3) Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini tarif eder.
4) Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde açıklar.
5) Yüklere ve Gemilere ilişkin yönetimsel kara operasyonlarını ilişkilendirir.
6) Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir
7) Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir.
8) Tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel kurallarını inceler.
9) Deniz ticareti ve deniz turizmi alanlarındaki faaliyetleri kategorize eder.
10) Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki organize eder.
11) Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini izah eder.
12) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri değerlendirir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Seminer
Teknik Gezi
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 0.00
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 53
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 4 4
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 22
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 75
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3