Dersin Amacı: |
Bu dersle hedeflenen, öğrencilerin görsel düşünme yeteneklerinin, görüntü yorumlama ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi, fotoğraf analizlerinden yola çıkarak fotoğraf okumasının yapılması, bakmak-görmek-anlamak ve ifade etmek üzerine yeni bilgiler edinilmesi, temel olarak fotoğraf makinesini kullanabilme ve kompozisyon öğelerini kullanarak fotoğraf çekebilmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders; görme işlemi ve görsel algı, algı yönlendirmeleri ve bozukları, Gestalt kuramlarının öğrenme üzerindeki etkisi, fotoğraf makinesinin kullanımı , diyafram, enstantane ve net alan derinliğinin kullanımı, Altın oran, perspektif ve bakış açısı kavramları ile algı yönlendirilmesi, temel ışık ve kompozisyon kullanımı ile temel Kompozisyon öğlelerini (Perspektif, Çizgi, Kontrast, Işık, Doku,Renk, Ritim, Uyum, Denge, Oran, Bütünlük, Sadelik, Belirginlik, Keskinlik, Hareket ve Hız) kullanarak fotoğraflar çekmeyi kapsar.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotoğrafçılığın tarihsel süreç içersinde değişimi ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
|
2) Fotografik araç ve gereçlerin doğru ve verimli bir şekilde kullanabilir.
|
3) Işığı doğru ve verimli kullanarak fotoğraf çeker. Fotoğraf çekim süreci ve bu sürecin aşamalarını bilir.
|
4) Görsel ve kavramsal alanda farklı kaynaklardan model ve düşüncelerden yola çıkarak fotoğrafta kompozisyonlar oluşturabilir.
|
5) Görsel algılama ve Gestalt algı prensiplerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fotoğrafçılık ile ilgili temel kavramları bilir.
|
2) Görsel anlatım elemanlarından nokta , çizgi, leke, doku, renk, strüktür, tekstür vb. tanımlar, anlatım olanaklarını dener, bilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Görsel algıya giriş: Gözün fizyolojik yapısı, Algılama şekilleri ve algı bozuklukları |
Ders notları, internet araştırmaları, gazete bilim teknoloji ve kitap ekleri
|
|
2) |
Gestalt Kuramları üzerinden görsel algı ve yapısalcılık kavramı ve örnekler |
Ders notları, internet araştırmaları, gazete bilim teknoloji ve kitap ekleri
|
|
3) |
Görsel Algı Teorileri ve Fotoğrafa Giriş |
Ders notları, internet araştırmaları, gazete bilim teknoloji ve kitap ekleri
|
|
4) |
Objektif türleri, diyafram, enstantane ve ISO değerleri ve fotoğrafa etkileri |
|
|
5) |
Perspektif, bakış açısı, net alan derinliği ve altın oranın kullanımı ve yönlendirilmesi |
Ders notları, internet araştırmaları, gazete bilim teknoloji ve kitap ekleri
|
|
6) |
Fotoğrafta Işık ve Renk kullanımıyla ilgi merkezi yönlendirme |
|
|
7) |
Temel Kompozisyon Öğelerinin Etkileri: Perspektif, Çizgi, Kontrast, Işık, Renk, Doku, Ritim, Uyum, Belirginlik, Sadelik, Bütünlük, Denge, Orantı, Keskinlik, Hareket |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Görüntüyle Anlatım, Zaman ve Boyut kavramlarının etkisi, Görsel Analize giriş |
|
|
10) |
Örnekler Üzerinden Görsel Analiz: Fotoğraf, Resim ve Reklam Afişi örnekleri |
|
|
11) |
Reklam Analiz Yöntemleri: Psikanalitik ve İdeolojik Çözümlemeler |
|
|
12) |
Reklam Analiz Yöntemleri: Toplumbilimsel ve Feminist Çözümlemeler |
|
|
13) |
Reklam Analiz Yöntemeleri: Gösterge-bilimsel Analiz |
|
|
14) |
Çözümleme Yöntemleri doğrultusunda Reklam Filmi Analizi |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
1 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
1 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
4 |
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
|
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
2 |
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
2 |
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
4 |
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
5 |
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
2 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|