ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgisayar ProgramcılığıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50613METOZ-BLP0072 Görsel Programlama I 1 Bahar 2 1 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU ŞAHİN KÖLEMEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:









Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye görsel programlama dili bilgisinin ve C# programlama dilinin öğretilmesidir. Dersin sonunda öğrenci C# programlama dilinde görsel program geliştirme bilgisine sahip olacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders;Program yazımına hazırlık yapmak, Programın ara yüz ayarlarını yapmak, Programın temel parçalarını kullanmak, Programlama komutlarını yazmak, Gelişmiş program kodları yazmak, Uygulamadaki hataları bulmak ve test etmek gibi konuları içermektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Algoritma tanımını ve temel özelliklerini bilir.
  2) Akış diyagramlarında kullanılan şekilleri tanır.
  3) Temel programlama becerileri, fonksiyonları oluşturur
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Programlamaya giriş Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Algoritmalar Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Akış diyagramları Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) C# Değişkenler & Tür Dönüşümleri Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) C# operatörlerini kullanma Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) C# karar yapıları Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) C# döngüler Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara sınav
9) C# iç içe döngüler Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) C# deyimler Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Fonksiyonlar Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Diziler Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Metotlar Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Veritabanı işlemleri Volkan Aktaş, Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Proje sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mücahit Furkan Ardoğan, 2017; C# ile Görsel Programlama, Abaküs Kitap - Yayınevi Genel Dizisi

Diğer Kaynaklar: Murat Yücedağ, 2018; C# Eğitim Kitabı, Dikeyeksen
Volkan Aktaş, 2017; Her Yönüyle C#, KODLAB Yayıncılık
Emrah Aydemir, 2019; Visual Studio ile C# Uygulamaları, Nobel Akademik Yayıncılık
Tolga Demirhan, 2020; Görsel Programlama-Visual Studio 2019 C# Entity Framework-Linq-SQL Server, Paradigma Akademi Yayınları

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. 3
1) Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. 5
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 4
1) Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. 5
2) Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir.
2) Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. 1
2) Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. 5
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. 2
3) Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. 1
3) Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir.
3) Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. 2
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. 5
4) Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
4) Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 5
5) Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 2
5) Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar.
5) Web tasarımının temellerini tanımlar.
6) Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. 3
6) Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir.
7) İşletim sistemlerini kurar ve yönetir.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
8) Veri tabanı uygulamaları geliştirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
9) Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. 5
10) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Laboratuvar
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 52
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 15 30
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 112
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4