Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla ilişkiler kavramını, özelliklerini ve neden gerekli olduğunu açıklar.
|
2) Kültürel, ekonomik, sosyolojik ve toplumsal faktörlerin kurumlar ve halkla ilişkiler mesleği ve faaliyetlerine olan etkilerini kavrar ve tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklam, propaganda ve halkla ilişkiler arasındaki farkları bilir ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramına uygun çalışmalar üretir.
|
2) Medya ve medya yönetimi kavramlarını bilir. Medya ile ilişkilerde doğru teknikleri kullanır ve halkla ilişkiler kampanyaları için doğru kitle iletişim araçlarını seçer ve kullanır.
|
3) Sosyal sorumluluk kavramının önemini bilir ve uygun çalışmalar üretir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla ilişkiler süreçlerini bilir ve uygular.
|
2) Temel iletişim kavramlarını ve etkili iletişim tekniklerini bilir ve bunları mesleki hayatta uygular.
|
3) Kurumsal halkla ilişkiler için gerekli olan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel teknikleri bilir ve uygular.
|
4) Örgütsel iletişimin unsurlarını bilir. Kurum içi ve kurum dışı iletişimde doğru teknikleri kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma. İletişim kavramı ve iletişim kavramının genel özellikleri. |
Ders notları, kitap (İletişimin ABC’si, Ünsal Oskay)
|
|
2) |
İletişim sürecinin unsurları ve bu unsurlara ilişkin özellikler ve örnekler. İkna kavramı ve özellikleri. |
Ders notları, işitsel ve görsel (ses dosyası, video) materyaller.
|
|
3) |
Ders notları, işitsel ve görsel (ses dosyası, video) materyaller. |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler, Alaeddin Asna)
|
|
4) |
Halkla ilişkiler modelleri ve halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi. |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu ve Halkla İlişkilerin El Kitabı, Alison Theaker), internet araştırmaları.
|
|
5) |
Halkla ilişkiler, reklam, propaganda ve pazarlama arasındaki farklar. |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
6) |
Halkla ilişkiler süreçlerine giriş. Süreçlerin açıklanması. |
Ders notları, kitap, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
7) |
Halkla ilişkiler süreçleriyle ilgili yapılan çalışmalardan örneklerin değerlendirilmesi. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları ve vaka örnekleri.
|
|
8) |
Vize haftası |
-
|
|
9) |
Kurumsal halkla ilişkilerde önemli kavramlar: Kurum kültürü, kurum imajı, kurum imajı ve kurumsal itibar. |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay), internet araştırmaları, gazete haberleri.
|
|
10) |
Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemler-I |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay), internet araştırmaları, gazete haberleri
|
|
11) |
Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemler-II |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay), internet araştırmaları, gazete haberleri
|
|
12) |
Örgüt kavramı, kurumları etkileyen iç ve dış faktörler, kurum içi halkla ilişkilerin önemi ve yapılması gerekenler. |
Ders notları, kitap (Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay ve Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede), internet araştırmaları, gazete haberleri.
|
|
13) |
Öğrenci sunumları. |
|
|
14) |
Öğrenci sunumları. |
|
|
15) |
Öğrenci sunumları ve genel bir değerlendirme. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
5 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
4 |
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
3 |
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
5 |
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
4 |
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
5 |
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
5 |
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
5 |
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
1 |
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
2 |
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
2 |
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
2 |
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
2 |
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
2 |
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
2 |
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
3 |
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
2 |
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
2 |
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
1 |
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
2 |
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
2 |
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
1 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
2 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
3 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
2 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|