Dersin Amacı: |
Öğrenciler: Performansı ölçmenin yanında Güvenli Yönetim Sistemini geliştirme ve yönetmek için gerekli bilgi, teknikleri ve becerileri kazanırlar. Büyük oranda maliyetleri azaltır. Proaktif bir şekilde güvenlik risklerini yönetir. Güvenlik konusunda Sivil Havacılık Yönetimi, müşteriler ve sigorta ekperleri ile güvenlik konusunda etkili iletişim kurar. Pozitif güvenlik kültürü kurar. Kaza Sebep/Önleme yönetimi yapar. SMS sistemine giriş yapar. Uluslararası Hava Taşımacı Birliği Güvenlik Yönetimini yönetir. Güvenlik-Risk yönetimini öğrenir. Acil Durum analizleri düzenler. Güvenlik Yetersizliklerini tanımlar. SMS sistemini uygular. Proaktif Güvenlik Önlemlerini yönetir. SMS sistemini, değerlendirir, düzenler ve yönteir. Güvenlik diyaloğu oluşturur. |
Dersin İçeriği: |
Havacılık Güvenliği Tarihçesi-11 eylül 2001 incelenmesi,Havacılık Güvenliği ile ilgili terminolıji,Havacılık Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler, Terörizm ve Terörist Organizasyonlar,Sivil Havacılık Sektörüne Yönelik Tehditler,Sivil Havacılık Güvenliği Kapsamı,Havaalanı Güvenlik Sahaları ve Alınacak Tedbirler,Havaalanı Güvenliğinde Kullanılan Sistemler,Uçak Güvenliği,Sivil Havacılık Güvenliğinde İnsan Faktörü konularında ve uygulamalarında bilgi sahibidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil Havacılık güvenliği hakkında bilgi sahibidir.
|
2) 11 eylül 2001 yılı terör olayları ve diğer terör olayları hakkında bilgi sahibidir.
|
3) Havacılık Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası terminoloji hakkında bilgi sahibidir.
|
4) Sivil Havacılık ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
|
5) Hava alanlarında güvenlik sahaları,alınacak tedbirler ve kullanılan sistemler hakkında bilgi sahibidir.
|
6) Hava alanlarında uçak ve uçak güvenliği,özel güvenlik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sivil Havacılık Güvenliği Tarihçesi-11 eylül 2000 olayının incelenmesi |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
2) |
Sivil Havacılık Güvenliği Açısından Terör ve Terörizm |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
3) |
Sivil Havacılık Sektörüne Yönelik Güvenlik Tehditleri |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
4) |
Sivil Havacılık ve Havaalanları açısından Bomba ve diğer olayların incelenmesi |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
5) |
Havacılık Güvenliği ile ilgili Ulusal ve Uluslararası terminoloji |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
6) |
Sivil Havacılık Güvenliği ile ilgili Uluslararası Düzenlemeler |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
7) |
Havacılık Güvenliği ile ilgili Uluslararası Düzenlemeler |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Sivil Havacılık Güvenliği ile ilgili Ulusal Düzenlemeler |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
10) |
Sivil Havacılık Güvenliği Kapsamı |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
11) |
Havaalanı Güvenlik Sahaları ve Alınacak Tedbirler |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
12) |
Havaalanı Güvenliğinde Kullanılan Sistemler |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
13) |
Havalanında ve Uçuşta Uçak Güvenliği |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
14) |
Havacılık Güvenliğinde İnsan Faktörü |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
15) |
Havaalanlarında Özel Güvenlik Uygulamaları |
Öğretmenin Ders notları, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık hizmetlerine dair temel , kurumsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
4 |
|
1.1 Havalimanı terminal binalarındaki yolcu ve yer hizmetlerini bilir. |
4 |
|
1.2 Havalimanlarının yer operasyonlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
4 |
|
1.3 Havayollarında kullanılan bilet satış işlemlerini ve hesaplamalarını bilir. |
4 |
|
1.4 Hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası sivil havacılık hukuku hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
1.6 Ulusal ve uluslararası güvenlik yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
Ulusal ve uluslararası sivil havayolu işletme ve kuruluşların gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
2.2 İşletme yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
2.3 Temel ve havayolu pazarlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
2.4 Temel ve sivil havacılık için gerekli matematik işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
2.5 Temel muhasebe bilgilerine sahiptir. |
|
|
|
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kurum ve kuruluşların gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
4 |
|
3.1 Dispatch operasyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.2 Havacılık kargo operasyonları hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
3.3 Havalimanı terminal yolcu hizmetleri operasyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.4 Havayolu işletmelerinde uygulanan ekip planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
3.5 Lojistik yönetimi ve işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.6 Ulusal ve uluslararası havayolu ulaştırma işletmelerinin yönetimleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.7 Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
4 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
2 |
14 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
17 |
17 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
39 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |