Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüm yapı elemanları, kapı ve pencerelerin yapımında gerekli malzemeleri ve teknikleri tanıma, bunların tasarlanması, detaylandırılması ve uygulanması.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi kazanır.
|
2) Öğrenci,restorasyon projesi sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, restorasyon uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme yeteneği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnce yapıya giriş, kapsam. |
|
|
2) |
Yapı Zemin İlişkisi, Temeller, Aplikasyon |
|
|
3) |
Duvarlar |
|
|
4) |
Ayak, Sütun ve Dikmeler |
|
|
5) |
Döşemeler (çeşitleri / örnekleri / çizimi) |
|
|
6) |
Çatılar, Bacalar (çeşitleri / örnekleri / çizimi) |
|
|
7) |
Saçaklar, Markizler, Pergolalar (çeşitleri / örnekleri / çizimi) |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Merdivenler, Rampalar (çeşitleri / örnekleri / çizimi)
|
|
|
10) |
Silmeler - Stalaktitler - Nişler / Çörtenler ve Geçiş Elemanları (çeşitleri / örnekleri / çizimi)
|
|
|
11) |
Pencere ve Kapılar (çeşitleri / örnekleri / çizimi) |
|
|
12) |
Yüzey Kaplamaları ve Malzeme Geçişleri (çeşitleri / örnekleri / çizimi) |
|
|
13) |
Yüzey Kaplamaları ve Malzeme Geçişleri |
|
|
14) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
F. Uluengin, B. Uluengin, M. Bengü Uluengin, Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2001
S. Eldem, Yapı, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2017
M. Rıfat Çelebi, Yapı Bilgisi, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2012
C. Bektaş, Türk Evi, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2019
|
Diğer Kaynaklar: |
Murat Soygeniş, Yapı 2-3-4, Birsen Yayınevi, İstanbul,2014
Neufert, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul, 2008
F. Alioğlu, Geleneksel Yapı Elemanları, YTÜ Restorasyon Anabilim Dalı
D. Açıkel, M. Altın, A. Dorum, Yapı Teknolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2013
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
2 |
1) |
Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
2 |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
2) |
Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
|
2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
|
2) |
Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
5 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
3) |
Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
4 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
1 |
3) |
Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
1 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
4) |
İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
1 |
4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
2 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
5) |
Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
4 |
6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
2 |
9) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
2 |
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
3 |
13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
1 |
11 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |