ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dış Ticaret (Uzaktan Eğitim)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50231YEEUZ-ING1011 İngilizce I 1 Güz 4 0 4 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi MUHAMMET GÜNDÜZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi MUHAMMET GÜNDÜZ
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve
dinlediğini anlama becerilerini geliştirme.
Dersin İçeriği: The verb TO BE ; a and an ; possessive nouns ;adjectives; singular and plural nouns ; the simple present tense ; there is and there are ; can and can't ; and , but , or ; any and some ; count and non-count nouns ; possessive adjectives ; infinitives with like , want, I'd like and need' ; let's , the present progressive tense ; questions and sentences with think ; have to dont have to, might will, the simple past tense(verb TO BE)

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İngilizce temel gramer yapısını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
  2) Karşısındaki kişi yavaş ve açık konuştuğunda kendisi,ailesi ve etrafındaki nesnelele alakalı basit ve aşina olduğu kelimeleri anlayabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
  2) Basit bir şekilde mektup yazabilirler ve kişisel bilgilerini ( ad,soyad,ırk,adres gibi) bir forma doldurabilirler.
  3) İngilizce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerisi kazanır.
  4) Geçmişte yaptıklarını, gelecekteki planlarını ve şu an olan olayları tanımlayabilirler.
  5) Alanındaki temel kavramları inceler.
  6) Reklam,menü, ve programlardaki gibi basit günlük materyallerdeki tahmin edilebilirbilgileri bulabilir ve anlayabilir.
  7) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1)
1) Verb to be, am/is/are Possessive adjectives, my/your, his/her Personal information, email address, surname Adjectives, small, beautiful, easy -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
2) Verbs have/go/live/like Possessive ’s Opposite adjectives, good/bad, hot/cold The family, husband, aunt, cousin -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
3) Present Simple (1), he/she/it Verbs, come, work, earn, go, play -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
4) Questions and negatives Jobs, nurse, hairdresser, lawyer -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
5) Present Simple (2), I/you/we/they Verbs, cook, eat, finish, sing, stay -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
6) Adverbs, always, usually, often, never In my free time, play golf, dance, go to the gym My perfect weekend, watch TV, go shopping -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
7) There is/are Some/any/a lot of Things in the house, sofa, cooker Things in the street, post office, traffic lights -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
8) this/that/these/those Rooms and household goods, living room, bathroom towels, kettle, mugs Adjectives for good and bad, wonderful, great, awful Adverb + adjective, very big, really big -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
9) ARA SINAV -
10) can/can’t Adverbs, quite well, not at all -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
11) was/were/could Words that go together Verb + noun: play the guitar Noun + noun: bookshop, post office Prepositions -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
12) Past Simple (1), Regular, worked, lived, studied Regular verbs, clean, look after, open -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
13) Past Simple (1), Irregular, began, came, had, met Time expressions last night, yesterday morning Describing feelings bored, excited, worried, interesting, exciting -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
14) Revision -Speakout 2nd Edition Student's and Workbook -Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate -Grammar_Practice_for_Elementary_Students
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars fourth edition

2-Speakout Elementary 2nd Edition

3- Grammar Practice for Elementary Students
Diğer Kaynaklar: 1-Essential Grammar In Use Raymond Murphy
2-English Grammar in Use
3-Grammar Spectrum 2
4-Collins Easy Learning English Vocabulary
5- English Vocabulary in Use - Michael McCarthey & Felicity O'Dell

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9
DÖÇ10

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dış ticaret operasyonlarına ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
2) Uluslararası ekonomik, politik, kültürel, sosyal, hukuki ve finansal konjonktürü takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder.
3) Uluslararası ticaretin, lojistiğin ve gümrük işlemlerinin gerektirdiği yönetimsel bilgileri kullanır
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9 DÖÇ10
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 28 1 28
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 94
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 102
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4