Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İngilizce temel gramer yapısını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
|
2) Karşısındaki kişi yavaş ve açık konuştuğunda kendisi,ailesi ve etrafındaki nesnelele alakalı basit ve aşina olduğu kelimeleri anlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
2) Basit bir şekilde mektup yazabilirler ve kişisel bilgilerini ( ad,soyad,ırk,adres gibi) bir forma doldurabilirler.
|
3) İngilizce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerisi kazanır.
|
4) Geçmişte yaptıklarını, gelecekteki planlarını ve şu an olan olayları tanımlayabilirler.
|
5) Alanındaki temel kavramları inceler.
|
6) Reklam,menü, ve programlardaki gibi basit günlük materyallerdeki tahmin edilebilirbilgileri bulabilir ve anlayabilir.
|
7) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
Verb to be, am/is/are
Possessive adjectives, my/your, his/her
Personal information, email address, surname
Adjectives, small, beautiful, easy
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
2) |
Verbs have/go/live/like
Possessive ’s
Opposite adjectives, good/bad, hot/cold
The family, husband, aunt, cousin
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
3) |
Present Simple (1), he/she/it
Verbs, come, work, earn, go, play
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
4) |
Questions and negatives
Jobs, nurse, hairdresser, lawyer
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
5) |
Present Simple (2), I/you/we/they
Verbs, cook, eat, finish, sing, stay
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
6) |
Adverbs, always, usually, often, never
In my free time, play golf, dance, go to the gym
My perfect weekend, watch TV, go shopping
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
7) |
There is/are
Some/any/a lot of
Things in the house, sofa, cooker
Things in the street, post office, traffic lights
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
8) |
this/that/these/those
Rooms and household goods, living room, bathroom
towels, kettle, mugs
Adjectives for good and bad, wonderful, great, awful
Adverb + adjective, very big, really big
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
9) |
ARA SINAV |
-
|
|
10) |
can/can’t
Adverbs, quite well, not at all
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
11) |
was/were/could
Words that go together
Verb + noun: play the guitar
Noun + noun: bookshop, post office
Prepositions
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
12) |
Past Simple (1), Regular, worked, lived, studied
Regular verbs, clean, look after, open
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
13) |
Past Simple (1), Irregular, began, came, had, met
Time expressions
last night, yesterday morning
Describing feelings
bored, excited, worried, interesting, exciting
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
14) |
Revision |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
5 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
5 |
|
|
|