Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısıyla tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
2) Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve geliştirir.
|
2) Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
3) İleri düzey sunumlar hazırlayabilecek nitelikte sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim kavramının tanımı ve anlamı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
2) |
İletişim çeşitleri |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
3) |
İletişim modelleri |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
4) |
Etkili iletişim kurma yöntemleri |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
5) |
İletişimde pazarlama kavramları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
6) |
Reklamın tanımı, kapsamı ve tarihsel gelişimi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
7) |
Reklamın pazarlamadaki yeri |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
8) |
Ara sınav |
Ara sınav dönemine kadar işlenen konulardan oluşan sorular.
|
|
9) |
Reklamda iletişim süreci |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
10) |
Reklamın sınıflandırılması |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
11) |
Reklam araçları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
12) |
Reklamın hedef kitle üzerindeki etkileri |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
13) |
Örnek reklam kampanyalarının analiz edilmesi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
|
|
14) |
Hazırlanan reklam kampanyaları ve reklam afişlerinin sınıf ortamında sunumu |
Öğrencilerin bu döneme kadar öğrenim birikimlerinin projeye dönüştürülmesi.
|
|
15) |
Hazırlanan reklam kampanyaları ve reklam afişlerinin sınıf ortamında sunumu |
Öğrencilerin bu döneme kadar öğrenim birikimlerinin projeye dönüştürülmesi.
|
|
16) |
Final Sınavı |
Final dönemine kadar işlenmiş konulardan oluşan proje veya kampayaların sunulması
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
5 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
|
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
5 |
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
3 |
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
3 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
|
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
3 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
4 |
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
|
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
2 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
4 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
3 |
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
3 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
4 |
8 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
8 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
6 |
12 |
Proje |
2 |
4 |
8 |
Ödevler |
3 |
8 |
24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
110 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
14 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
124 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |