Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Görüntü nedir? Görüntüyü oluşturan unsurlar nelerdir?
Nasıl görürüz? Kamerada resim nasıl oluşur?
Kamera nasıl işler? Kameranın Bölümleri? |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
2) |
Objektif ayarları : netlik, zoom, diyafram.
Kamera bakımı, kamera ve tripod kullanım mantığı.
Tv ve sinemaya giriş. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
3) |
Kamera bölümlerinden, vizör: göstergeleri, işlevleri, kayıt ortamına etkileri
Kamera gövdesi, üzerindeki switc ve butonlar.
Kamerada kayıt yapılan metaryaller: filmden başlayıp karta kadar giden süreç. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
4) |
Alan derinliği nedir?
Alan derinliğini etkileyen faktörler.
Alan derinliği uygulamaları. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
5) |
Kompozisyona giriş.
İnsan anatomisi: gözler başın neresindedir?
Çekim ölçekleri. Ölçek çalışması. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
6) |
Renk nedir? Renk grafikleri nelerdir?
Beyaz-siyah nedir? Beyaz ayarı..
Üç nokta aydınlatma nedir? |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
7) |
Anahtar ışık, dolgu ışık, ters ışık nedir?
Doğal ışık nedir? Doğal ışığın devamı: ışık yönü, ışık devamlılığı, pencere ışığı iç dengesi.
İç, dış dengesi ışık uygulaması. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
8) |
Vize sınavı |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
9) |
Konunun kontrastı nedir? Sinema ve Tv de kontrast oranları nelerdir? (Dynamic Renge)
Görüntü Kompozisyonunda altın kare, altın çerçeve nedir?
Altın kesim, altın sayı, altın kesim noktaları. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
10) |
Görüntü formatları (Aspect Ratio) nelerdir? TV ve sinemada anamorfic Format, Ultra
Krop faktörü nedir?
Hangi formatlar neden seçilir? Örnekleri. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
11) |
Aks nedir? Aks değiştirme ve atlatma.
Amors nedir? Amorslu çekimler.
Futbol, tenis ve boks maçlarında amorslu çekimlere örnekler. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
12) |
Renk sıcaklığı (kelvin) nedir? Renk sıcaklığı düzeltmesi yani beyaz ayarı bugün yapılıyor mu?
Renk grafikleri nelerdir?
Tungsten, dayliğht, floresan , ted ışık nedir? |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
13) |
Objektif nedir? objektif çeşitleri ve kullanımları.
Objektif görüş açısı, objektif odak uzaklığı.
Görüntü düzlemleri nelerdir?
|
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
14) |
Kamera açısı, Kameranın yerden yükselişleri, kimin gözü meselesi..
Kamera hareketleri, anlamları..
Hareketli takipler, elde omuzda, hareketli kamera açıları. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
15) |
Sütudyo kameralarının yerleştirilmesi, stüdyo içi iletişim.
Stüdyoda ışık, çözünürlük, renk, tungsten aydınlatma.
Stüdyoda renk sıcaklığı, led ışıklar, ölçek devamlılığı. |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
16) |
Final sınavı |
Ders sunumları, örnek uygulama incelemeleri.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
1 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
1 |
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
1 |
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
2 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
2 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
2 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
2 |
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
1 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
3 |
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
4 |
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
5 |
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
5 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
3 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
|
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|