Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kişisel bakım tanımı, önemi. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
2) |
Protokol Kavramları, Nezaket ve görgü kuralları kavramları, |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
3) |
Resmi törenlerde protokol kuralları.Tanışma ve tanıştırılma kuralları.Selamlaşma kuralları,Telefonda görgü kuralları |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
4) |
Yazışma nasıl yapılır? Davetlerin sosyal hayattaki yeri. Hediye ve çiçek alma veya gönderme |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
5) |
Sofra kuralları, Tiyatro ,konser ve sinema salonunda uyulması gereken kurallar |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
6) |
Toplantılarda dikkat edilecek kurallar |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
7) |
Zaman ve mekana uygun giyim, Meslek ve iş görgü kuralları |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor? Doğru ve yanlış örnekler, uygulama ( Öğrencilerin söyleyiş özelliklerinin tespiti ).
Doğru söyleyiş ( Sesletim/Diksiyon ) için ortak dilin ses bilgisi kurallarını bilmek gerekir. Doğru sesletim için doğru nefes almak gerekir.( Diyafram nefesi, kafes nefesi uygulamaları ) |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
10) |
Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. Konuşma hızını ayarlayamama, yanlış nefes, ses yutma, konuşma bozuklukları... Örnekler, çözüm önerileri, uygulamalar.
Türkçede okunuşları yazılışından farklı kelimeler ve telaffuzları. Örnekler ve alıştırmalar. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
11) |
Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanma yerleri, alıştırma ve uygulamalar. Ünlü-ünsüz uyumları kurallarımızı hatırlama. Ses olayları örnek ve uygulamalar.
Düz ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları.
Yuvarlak ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
12) |
Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
13) |
Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim. Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
14) |
Öğrenci yetkinlik kazanımını gösterir sunumlar ve değerlendirme. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|