Dersin Amacı: |
Tarihi alanların korunması ve düzenlenmesi konularında öğrencilere alt yapı oluşturmak,
-Tarihi yapı malzemeleri, yapım teknikleri ve tasarımı tanıyabilmek,
-Kültürel miras üzerindeki malzeme sorunlarını belirlemek ve çözüm üretebilmek,
-Tarihi bir yapı üzerinde kapsamlı belgeleme çalışmaları yürütme yetisini geliştirmek (ölçüm, bilimsel gözlem ve haritalama ile)
-Kültür mirasının korunması ve yeniden işlevlendirilmesi yönünde eleştirel düşünceyi geliştirebilmek konularını kapsamaktadır |
Dersin İçeriği: |
-Tarihi alanların korunması ve düzenlenmesi konularında alt yapı oluşturmak,
-Tarihi yapı malzemeleri, yapım teknikleri ve tasarımı tanıyabilmek,
-Kültürel miras üzerindeki malzeme sorunlarını belirlemek ve çözüm üretebilmek,
-Tarihi bir yapı üzerinde kapsamlı belgeleme çalışmaları yürütme yetisini geliştirmek (ölçüm, bilimsel gözlem ve haritalama ile)
-Kültür mirasının korunması ve yeniden işlevlendirilmesi yönünde eleştirel düşünceyi geliştirebilmek konularını kapsamaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tarihi alanların korunması ve düzenlenmesi konularında kuramsal alt yapı oluşturur
|
2) Tarihi yapı malzemelerini, yapım tekniklerini ve geleneksel tasarım anlayışlarını tanır
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kültürel miras üzerindeki sorunları belirler ve çözüm üretir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tarihi bir yapı üzerinde kapsamlı belgeleme çalışmaları yürütme yetisini geliştirir
|
2) Kültür mirasının korunması ve yeniden işlevlendirilmesi yönünde eleştirel düşünceyi geliştirir.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Zeynep Ahunbay, 2004, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
|
Diğer Kaynaklar: |
Doğan Kuban, 1995, Türk Hayatlı Evi, Eren Yayınevi, İstanbul.
Bülent Uluengin, 2014, Rölöve, YEM, İstanbul.
Reha Günay, 2002, Ahşap Yapılar, Sorunlar ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Yapı 1-2-3-4, 2005, 2016, Sedad Hakkı Eldem, Birsen Yayıncılık, İstanbul.
Lory Zakar, Kemal Kutgün Eyüpgiller, 2015, Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul.
Doğan Kuban, 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mİimarlık Boyutu, YEM, İstanbul.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
4 |
|
1.2 Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
3 |
|
1.3 Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
4 |
|
1.4 İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
|
|
1.5 Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
|
|
|
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
|
|
2.1 Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
|
|
2.2 Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
|
|
2.3 Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
3 |
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
2 |
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
2 |
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
1 |
11 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |