Dersin Amacı: |
Metinlerle imgeleri kapsayan bu dersin amacı, söz konusu metinlerle imgeleri uygulamalı olarak okumayı, çözümlemeyi, yorumlamayı öğretir. Metin türleri ile yazınsal ve sanatsal biçimler üzerinde yoğunlaşarak çevremizi saran metin ve imge çeşitliliğini okumanın, görmenin, anlamlandırmanın bilincine varılması hedeflenerek bu derste okurun işlevinin, kültürel bağlamın öneminin, eleştirel tutumun, sosyal ve siyasal bilincin üzerinde özellikle durulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste incelenen metin ve imgeler, anlatı bakış açısı sürecinde ne şekilde işlenir, çözümlenir ve bu bilgiler doğrultusunda öğrenci, yazılı, görsel ve işitsel medya çıktılarını farklı basın, televizyon, radyo, multi medya araçları vb. gibi medya araçlarında farklı amaçlar için nasıl kullanabilir. Ve aynı zamanda kendi medya mesaj ve araçlarını nasıl yaratabileceği ve dağıtımını ne şekilde gerçekleştirebileceği konularında bilgiler verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Metin ve imge ile ilgili tüm kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendi anlatı izlencelerinin metin ve görsellerini yaratabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisi aktif duruma dönüşür,
|
2) Metinler üzerine eleştirel düşünebilir.
|
3) Eleştirel bakışın gelişimiyle bireyin bireysel söylemi de gelişir. Yazılı, sözlü ve görsel ifade yeteneğini geliştirme konusunda yetkinlik kazanır,
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kavramsal çerçevenin tanıtılması. |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
2) |
Dil-Metin ilişkisi |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
3) |
İmge ve İmgenin gücü, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
4) |
İmge-Metin İlişkisi, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
5) |
Anlatının bakış açıları: Süre, Kişi, Uzam |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
6) |
Metin/Anlatı İnceleme ve çözümleme, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
7) |
Örnek metin, imge inceleme ve tartışma, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
8) |
Ara sınav |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
9) |
Görsel, işitsel medya çıktılarını değerlendirme, |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
10) |
Masal, Halk Hikayeleri ve Destanlar. |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
11) |
Maslın Biçimbilmi. |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
12) |
Fotoğraf okuma |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
13) |
Görsel işitsel yazılı medya çıktılarını değerlendirme ve üretme, |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
14) |
Metin ve Görsel çözümleme, |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
15) |
Final sınavı |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
1 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
|
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
|
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
1 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
1 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
1 |
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
1 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
1 |
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
4 |
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
1 |
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
1 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
1 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
1 |
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
1 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
18 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
70 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |