Dersin Amacı: |
Metinlerle imgeleri kapsayan bu dersin amacı, söz konusu metinlerle imgeleri uygulamalı olarak okumayı, çözümlemeyi, yorumlamayı öğretir. Metin türleri ile yazınsal ve sanatsal biçimler üzerinde yoğunlaşarak çevremizi saran metin ve imge çeşitliliğini okumanın, görmenin, anlamlandırmanın bilincine varılması hedeflenerek bu derste okurun işlevinin, kültürel bağlamın öneminin, eleştirel tutumun, sosyal ve siyasal bilincin üzerinde özellikle durulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste incelenen metin ve imgeler, anlatı bakış açısı sürecinde ne şekilde işlenir, çözümlenir ve bu bilgiler doğrultusunda öğrenci, yazılı, görsel ve işitsel medya çıktılarını farklı basın, televizyon, radyo, multi medya araçları vb. gibi medya araçlarında farklı amaçlar için nasıl kullanabilir. Ve aynı zamanda kendi medya mesaj ve araçlarını nasıl yaratabileceği ve dağıtımını ne şekilde gerçekleştirebileceği konularında bilgiler verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Metin ve imge ile ilgili tüm kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendi anlatı izlencelerinin metin ve görsellerini yaratabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisi aktif duruma dönüşür,
|
2) Metinler üzerine eleştirel düşünebilir.
|
3) Eleştirel bakışın gelişimiyle bireyin bireysel söylemi de gelişir. Yazılı, sözlü ve görsel ifade yeteneğini geliştirme konusunda yetkinlik kazanır,
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kavramsal çerçevenin tanıtılması. |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
2) |
Dil-Metin ilişkisi |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
3) |
İmge ve İmgenin gücü, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
4) |
İmge-Metin İlişkisi, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
5) |
Anlatının bakış açıları: Süre, Kişi, Uzam |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
6) |
Metin/Anlatı İnceleme ve çözümleme, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
7) |
Örnek metin, imge inceleme ve tartışma, |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
8) |
Ara sınav |
Ders notları, medya ve multimedya metin, haber ve görselleri.
|
|
9) |
Görsel, işitsel medya çıktılarını değerlendirme, |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
10) |
Masal, Halk Hikayeleri ve Destanlar. |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
11) |
Maslın Biçimbilmi. |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
12) |
Fotoğraf okuma |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
13) |
Görsel işitsel yazılı medya çıktılarını değerlendirme ve üretme, |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
14) |
Metin ve Görsel çözümleme, |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
15) |
Final sınavı |
Ders notları, medya ve multimedya; metin, haber ve görselleri.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
1 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
1 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
3 |
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
5 |
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
2 |
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
3 |
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
3 |
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
3 |
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
3 |
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
5 |
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
2 |
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
4 |
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
5 |
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
5 |
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
2 |
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
4 |
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
3 |
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
4 |
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
3 |
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|