Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanat dalları ve mimari akımlar hakkında genel bilgi sahibidir. Farklı dönemler içinde ortaya çıkan mimarlık ve sanat eserlerinin dili ve ortaya çıkış sebepleri üzerine yorum yapabilir
2.1) Antik uygarlıkların mimari ve sanatta ulaştıkları noktaları bilir
2.2) Klasik dönem uygarlıklarının mimari ve sanatta ulaştıkları noktaları bilir
2.3) Ortaçağ, Rönesans ve Barok Dönemlerinde mimaride ve sanatta öne çıkan kişi, unsur ve olayları bilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
2)
3.1) Mimarlık ve Sanat Tarihi konusunda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Oryantasyon: dersin tanıtımı, içerik, işleyiş. |
|
|
2) |
Prehistorik uygarlıklar 1
Paleolitik dönem
Mezolitik dönem
Neolitik dönem yerleşimler
Tarih öncesi dönemde ilk yerleşmeler
(yaklaşık M.Ö.8000 ila M.Ö. 5000’ler arası)
|
|
|
3) |
Prehistorik uygarlıklar 2
Medeniyetin temelleri, Erken Yüksek Uygarlıklar
• Mezopotamya (Sümerler, Asurlular, Akadlar, Babilliler)
• Antik Mısır Uygarlığı |
|
|
4) |
Prehistorik uygarlıklar 3
Medeniyetin temelleri, Erken Yüksek Uygarlıklar
• Anadolu (Hititler, Frigler, Lidyalılar)
• Yunanistan (Minos ve Miken kültürleri)
(yaklaşık M.Ö.3200 ila M.Ö. 1200’ler arası)
|
|
|
5) |
Sultanahmet ve Sirkeci bölgesine gezi, mimari elemaların ve farklı dönem mimarlık eserlerinin incelenmesi, belgelenmesi |
|
|
6) |
Antik Yunan uygarlığı sanatı ve mimarlığı
(yaklaşık M.Ö.1200 ila M.Ö. 400’ler arası)
|
|
|
7) |
Hellenistik ve Roma sanatı ve mimarlığı
(M.Ö. 150 ile M.S. 400 yılları arası)
|
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Geç Antik Dönem
Erken Hristiyanlık Dönemi
Bizans sanatı ve mimarlığı
|
|
|
10) |
Antikite'den Ortaçağ'a geçiş
Romanesk ve Erken Gotik _Romanesk yapının Gotik strüktüre dönüşmesi
(9. ve 12. Yüzyıllar arası)
Gotik _Gotik strüktürün mekansal ve anlamsal özellikleri (13. ve 15. yüzyıllar arası)
|
|
|
11) |
Rönesans
• Tarihsel alt yapı
• Kent kültürünün yeniden doğuşu - Ideal Kent
• Mimari kuramın yeniden doğuşu ve merkezi plan,
• Kent Saraylari – Villalar
(15. ve 16. yüzyıllar arası)
|
|
|
12) |
Manyerizm, Barok ve Rokoko
• Bütünsel bir sanat eseri olarak kiliseler
• Planlama ve saraylar
(17. ve 18. yüzyıllar arası)
|
|
|
13) |
18 ve 19. Yüzyıl_ Teknolojik, kültürel ve kentsel değişimler
Neo-Klasisizm ve Romantizm _ (yaklaşık 1800’ler)
20. yüzyıl başında mimarlık ve sanat / Avant-Garde Hareketi
|
|
|
14) |
Modernizm
(19. ve 20. Yüzyıl)
|
|
|
15) |
Genel Tekrar |
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ansiklopedik Sözlük, Hasol, D., YEM Yayınları, 2010
Mimarlığın Öyküsü, L. M. Roth, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2000
Kültür, Sanat ve Mimarlık, Özer, B., YEM Yayın, İstanbul, 2009.
|
Diğer Kaynaklar: |
Mimarlık Atlası, I ve II. Ciltler, W. Muller ve G. Vogel, YEM Yayınları, 1995
Mimariyi Görmeyi Öğrenmek, Bruno Zevi, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1990
Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitrivius, YEM Yayın, İstanbul, 1993
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
3 |
|
1.2 Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
4 |
|
1.3 Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
5 |
|
1.4 İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
|
|
1.5 Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
|
|
|
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
|
|
2.1 Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
|
|
2.2 Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
|
|
2.3 Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
5 |
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
1 |
11 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |