DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
50212METOZ-IMT0163 | Mobilya Tasarımı | 2 | Güz | 1 | 1 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | İlk çağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımlar ve mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında bilgi sahibi olmak. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bu öğrenilen akımlar ile mobilyaya özgün tasarım yaklaşımları geliştirebilmek. |
Dersin İçeriği: | Mobilya tanımı, donatı-mekan ilişkisi, mobilyada ergonomi kriterleri, mobilya tasarımının tarihsel süreç içinde gelişimi, tasarım tarihindeki ironik mobilyalar ve tasarımcıları, mobilya tasarım akımları ve bu akımlara paralel tasarım yaklaşımları geliştirme. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İlkçağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımlarını tanır. Mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında detayları bilir. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında tartışma ve analizler yapar. Konu edilen stiller ile ilgili butik tasarımlar yapar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Mobilya tanımı ve Donatı-Mekan İlişkisi | ||
2) | Mobilya Tasarımında Ergonomi | ||
3) | Mobilya Tasarımının Tarihsel Gelişimi | ||
4) | Mobilya Tasarım Akımları | ||
5) | Mobilya Tasarım Akımları | ||
6) | Endüstri Döneminde Mobilya Tasarımı | ||
7) | Endüstri Döneminde Mobilya Tasarımı | ||
8) | VİZE Haftası | ||
9) | Tasarım Akımları ve İkonik Tasarımcılar | ||
10) | Tasarımcı Sunumları | ||
11) | Tasarımcı Sunumları 2 | ||
12) | Tasarımcı Sunumları 3 | ||
13) | Tasarım Akımlarına uygun mobilya tasarımı uygulaması | ||
14) | Tasarım Akımlarına uygun mobilya tasarımı uygulaması |
Ders Notları / Kitaplar: | Furniture Design, Jim Postell, 2012, John Wiley and Sons Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina |
Diğer Kaynaklar: | Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. | 3 |
1) | Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. | 2 |
1) | İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. | |
1) | Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. | 5 |
1) | İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. | |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. | |
2) | Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. | |
2) | Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. | |
2) | Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. | |
2) | Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. | |
2) | Temel tasarım kavramlarını yorumlar. | 2 |
2) | İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. | 1 |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. | |
3) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. | 3 |
3) | Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. | |
3) | Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. | 1 |
4) | Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. | |
4) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
4) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. | |
5) | Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
6) | Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. | |
7) | Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. | |
8) | Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
9) | Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. | |
10) | Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
11) | Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. | |
12) | Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. | |
13) | Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. | |
14) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Gösterim | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 15.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 12 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 6 | 6 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 15 | 60 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 16 | 64 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 181 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 203 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |