ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mekan TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50212METOZ-IMT0163 Mobilya Tasarımı 2 Güz 1 1 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İlk çağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımlar ve mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında bilgi sahibi olmak. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bu öğrenilen akımlar ile mobilyaya özgün tasarım yaklaşımları geliştirebilmek.
Dersin İçeriği: Mobilya tanımı, donatı-mekan ilişkisi, mobilyada ergonomi kriterleri, mobilya tasarımının tarihsel süreç içinde gelişimi, tasarım tarihindeki ironik mobilyalar ve tasarımcıları, mobilya tasarım akımları ve bu akımlara paralel tasarım yaklaşımları geliştirme.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İlkçağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımlarını tanır. Mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında detayları bilir. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında tartışma ve analizler yapar. Konu edilen stiller ile ilgili butik tasarımlar yapar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Mobilya tanımı ve Donatı-Mekan İlişkisi
2) Mobilya Tasarımında Ergonomi
3) Mobilya Tasarımının Tarihsel Gelişimi
4) Mobilya Tasarım Akımları
5) Mobilya Tasarım Akımları
6) Endüstri Döneminde Mobilya Tasarımı
7) Endüstri Döneminde Mobilya Tasarımı
8) VİZE Haftası
9) Tasarım Akımları ve İkonik Tasarımcılar
10) Tasarımcı Sunumları
11) Tasarımcı Sunumları 2
12) Tasarımcı Sunumları 3
13) Tasarım Akımlarına uygun mobilya tasarımı uygulaması
14) Tasarım Akımlarına uygun mobilya tasarımı uygulaması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Furniture Design, Jim Postell, 2012, John Wiley and Sons
Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina
Diğer Kaynaklar: Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam
New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. 3
1) Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. 2
1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
1) Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. 5
1) İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
2) Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar.
2) Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir.
2) Temel tasarım kavramlarını yorumlar. 2
2) İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. 1
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 3
3) Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular.
3) Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. 1
4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır.
8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır.
9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterim
Ödev
Proje Hazırlama
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Tartışmalara Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 12 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 6 6
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 15 60
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 0 0 0
Ödevler 4 16 64
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 181
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 22
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 203
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4