Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Muhasebeyi ekonomi – işletme- yönetim ile ilişkileri çerçevesinde tanımlar ve açıklar.
|
2) Muhasebenin, işlevleri ve amacını, muhasebe bilgilerini kullananları bilir.
|
3) Muhasebeyi değişik kıstaslara göre sınıflandırabilir. Muhasebe sürecindeki temel kavramlar ve ilkeleri açıklar.
|
4) Muhasebe sürecinin temelini, bilanço temel denklemi çerçevesinde kavrar. Muhasebenin ana raporlarını/ tablolarını bilir.
|
5) İşletmenin faaliyet sonuçları ve finansal yapısını değiştiren etmenleri bilanço temel denklemi çerçevesinde kavrar.
|
6) Üretim- Ticari- Hizmet işletmelerinde maliyet – gider konularını kavrar.
|
7) Maliyet muhasebesi kapsamını ve maliyetleme sistemlerini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Muhasebe kayıt süreci ve bu sürecin sonunda özetleme ve raporlanan tabloları öğrenir. Bu tablolardaki önemli kalemlerini değerlemeyi bilir.
|
2) Muhasebe raporlarının nasıl finansal analize tabi tutulacağını kavrar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, muhasebe ilgili konularda sunum hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekonomi-İşletme-Yönetim ve Muhasebe Kavramları, Birbirleriyle İlişkileri
|
Finansal Muhasebe kitabından ilgili bölümü okur.
|
http://www.gib.gov.tr/ Materyal
|
2) |
Muhasebenin İşlevi ve Amacı, Muhasebe Verilerini Kullanan İşletme İle İlgili Gruplar
|
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur.
|
|
3) |
Muhasebe Çeşitleri, Muhasebenin Temel Kavramları ve İlkeleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
4) |
Temel Bilanço Denklemi, Ana Finansal Tablolar |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
5) |
İşletme Faaliyetlerinin İlgili Finansal Tablolara Etkileri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
6) |
Bilanço Kalemleri ve Bu Kalemlerdeki Değişimlerin Bilançoya Etkileri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
7) |
Bilanço Kalemleri ve Stok Değerleme Yöntemleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
8) |
ARASINAV |
|
|
9) |
Stok Değerleme Yöntemleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
10) |
Muhasebe Kayıt Süreci |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
11) |
Finansal Analiz ve Tablo Analizleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
12) |
Finansal Analiz ve MHK İlişkileri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
13) |
Maliyet Kavramı ve Maliyet Sistemleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
14) |
Monografi çözümü |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretici notları - Lecturer notes
|
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr. Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Ankara 2016
Prof.Dr. İbrahim Lazol, Genel Muhasebe, Ekin Kitabevi, Bursa 2018
Nihat Küçüksavaş, Finansal Muhasebe, Beta Yayınları, İstanbul 2012
Erhan Kotar, Şükrü Dokur, Genel Muhasebe:Temel İlkeler, Alfa Yayınları, İstanbul,1995
Ümit Gücenme, Genel Muhasebe, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2005
Charles T.Horngren- Walter T.Harrison- Linda S. Bamber; Accounting , Prentice Hall,
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir |
|
|
1.2 Raylı sistemlerin temel teknik bilgisine sahiptir |
|
|
1.3 Raylı sistemlerde tren dizileri hazırlayabilir; yük ve yolcu taşıma planlamalarını yapabilir |
|
|
1.4 Taşınması özellik arz eden eşyaların taşınmasıyla ilgili uygulamaları gerçekleştirebilir |
|
|
1.5 Raylı sistem işletmelerinde demiryolu terminolojisini doğru ve etkili şekilde kullanabilecek bilgiye sahiptir |
|
|
1.6 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili literatür ve gelişmeleri yakından takip eder, alana özgü mevzuata hakimdir. |
|
2) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir |
|
|
2.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır |
|
|
2.2 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
2 |
|
3.1 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular |
2 |
|
3.2 Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir |
2 |
|
3.3 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür |
|
|
5.2 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler |
|
|
5.3 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|
|
5.4 Ana Dilini en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır |
|
|
5.5 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
|
5.6 Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir |
|
|
5.7 Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir |
|
|
5.8 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir |
|
|
5.9 Kalite güvence sistemleri ve iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
|
|
5.10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
46 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
14 |
14 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
32 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
78 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |