Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Muhasebeyi ekonomi – işletme- yönetim ile ilişkileri çerçevesinde tanımlar ve açıklar.
|
2) Muhasebenin, işlevleri ve amacını, muhasebe bilgilerini kullananları bilir.
|
3) Muhasebeyi değişik kıstaslara göre sınıflandırabilir. Muhasebe sürecindeki temel kavramlar ve ilkeleri açıklar.
|
4) Muhasebe sürecinin temelini, bilanço temel denklemi çerçevesinde kavrar. Muhasebenin ana raporlarını/ tablolarını bilir.
|
5) İşletmenin faaliyet sonuçları ve finansal yapısını değiştiren etmenleri bilanço temel denklemi çerçevesinde kavrar.
|
6) Üretim- Ticari- Hizmet işletmelerinde maliyet – gider konularını kavrar.
|
7) Maliyet muhasebesi kapsamını ve maliyetleme sistemlerini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Muhasebe kayıt süreci ve bu sürecin sonunda özetleme ve raporlanan tabloları öğrenir. Bu tablolardaki önemli kalemleri değerlemeyi bilir.
|
2) Muhasebe raporlarının nasıl finansal analize tabi tutulacağını kavrar.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, muhasebe ilgili konularda sunum hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekonomi-İşletme-Yönetim ve Muhasebe Kavramları, Birbirleriyle İlişkileri |
Finansal Muhasebe kitabından ilgili bölümü okur.
|
http://www.gib.gov.tr/ Materyal
|
2) |
Muhasebenin İşlevi ve Amacı, Muhasebe Verilerini Kullanan İşletme İle İlgili Gruplar
|
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur.
|
|
3) |
Muhasebe Çeşitleri, Muhasebenin Temel Kavramları ve İlkeleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
4) |
Temel Bilanço Denklemi, Ana Finansal Tablolar |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
5) |
İşletme Faaliyetlerinin İlgili Finansal Tablolara Etkileri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
6) |
Bilanço Kalemleri ve Bu Kalemlerdeki Değişimlerin Bilançoya Etkileri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
7) |
Bilanço Kalemleri ve Stok Değerleme Yöntemleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Stok Değerleme Yöntemleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
10) |
Muhasebe Kayıt Süreci |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü oku
|
|
11) |
Finansal Analiz ve Tablo Analizleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
12) |
Finansal Analiz ve MHK İlişkileri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
13) |
Maliyet Kavramı ve Maliyet Sistemleri |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü oku
|
|
14) |
Monografi çözümü |
Finansal Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretici notları - Lecturer notes
|
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr. Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Ankara 2016
Prof.Dr. İbrahim Lazol, Genel Muhasebe, Ekin Kitabevi, Bursa 2018
Nihat Küçüksavaş, Finansal Muhasebe, Beta Yayınları, İstanbul 2012
Erhan Kotar, Şükrü Dokur, Genel Muhasebe:Temel İlkeler, Alfa Yayınları, İstanbul,1995
Ümit Gücenme, Genel Muhasebe, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2005
Charles T.Horngren- Walter T.Harrison- Linda S. Bamber; Accounting , Prentice Hall,
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
2 |
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
3 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
3 |
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
3 |
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
16 |
16 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
36 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
78 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |