Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Üç boyutlu konuları gözün gördüğü biçimde ölçülü ve ölçekli olarak düzlem üzerinde çizerek, gerektiğinde boyayarak elde etmek.
İki boyutlu tasarımların üçüncü boyutta ifade edilebilmesi, üç boyutlu düşünme ve modelleme yeteneğinin kazandırılması.
2.1) Öğrencinin, görsel algı gücüne bağlı olarak beğeni düzeyini yükseltebilme.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Öğrenciler, iki ve üç boyutlu şekillerin düzlem üzerindeki perspektif görünüşlerini elde edebilir. Paralel ve konik perspektif çizim kurallarını öğrenir. Farklı cisim ve mekanların perspektif görünüşlerini elde edebilir. Görünüşü verilen cisimlerin perspektif çizimlerini yapabilir. Üç boyutlu düşünme becerilerini ilerletirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tek kaçışlı, çift kaçışlı ve üç kaçışlı perspektifin uygulama alanlarını ayırt edebilme.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanımı, amaçlarının açıklanması, derste kulanılacak araç gereçlerin açıklanması, bilgi kaynakları, dersin işlenişinde uygulanan çalışma metotları hakkında açıklamalar. |
|
|
2) |
Perspektifin tanımı ve çeşitlerinin incelenmesi |
|
|
3) |
Paralel perspektif tekniğinin anlatılması.
Uygulama: Küpün ölçekli izometrik perspektif çizimi |
|
|
4) |
Görünüşten, izometrik perspektif çizim kurallarının açıklanması.
Uygulama: Üç görünüşü verilen parçanın izometrik perspektifini çizmek |
|
|
5) |
Paralel Eğik Perspektif türlerinin anlatımı ve uygulama çizimleri (Kavaliyer-Kabinet Perspektif) |
|
|
6) |
Paralel perspektifte dört merkezli elips çizimi |
|
|
7) |
Merkezi (Konik) Perspektifin ve çeşitlerinin ve tek kaçışlı merkezi perspektif çizim tekniklerinin tanıtılması ve uygulama çizimi |
|
|
8) |
VİZE Haftası |
|
|
9) |
Geometrik formların tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapma uygulaması |
|
|
10) |
Çift kaçışlı merkezi perspektif çizim tekniklerinin tanıtılması ve uygulama çizimi |
|
|
11) |
Geometrik formların çift kaçış noktalı perspektif çizimini yapma uygulaması |
|
|
12) |
Plan ve Kesit üzerinden iç mekanın Paralel Perspektif çizim uygulaması |
|
|
13) |
İç mekan kompozisyonların tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapma uygulaması |
|
|
14) |
İç mekan kompozisyonların iki kaçış noktalı perspektif çizimini yapma uygulaması |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Perspektif” Orhan Şahinler,
“Mimarlıkta Teknik Resim” Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl
“Yapı Teknik Resmi Cilt: 1”, M. Emin Uçal, Birsen Yayınevi
|
Diğer Kaynaklar: |
Kızıl F., Perspektif, ders notu 2010
Kızıl F., Objelerin İki-Üç Boyutlu Grafik Anlatımı ve Zihinde Canlandırma, MSGSÜ Yayın No:25, İstanbul,2000
Ching F.D.K./Juroszek S.P., Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., New York, 1998,
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
1 |
|
1.1 Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
|
|
1.3 Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
2 |
|
2.1 Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
2.2 Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
1 |
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
3.1 Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
4 |
|
3.2 İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
1 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
20 |
200 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
3 |
3 |
9 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
237 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
241 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |