Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Rölöve kavramları ile ülkemizde ve dünyada koruma süreçlerinin işleyişi konusunda kuramsal bilgi sahibidir
|
2) Rölöve çıkarırken hangi ölçme ve belgeleme tekniklerini kullanacağını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Geleneksel bir yapının tarihi süreç içinde geçirdiği evreler ve değişiklikler ile tahribatları ve malzeme özelliklerini tanımlayabilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Rölöve uygulamalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilir.
|
2) Kültürel değerler ve kültürel mirasın korunmasının önemi konularında yeterli bilince sahiptir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Rölöveye giriş: rölöve nedir, neden hazırlanır? Temel kavramlar. |
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada koruma süreçlerinin işleyişi, aktörler, kurumlar. |
|
|
3) |
Sıklıkla karşılaşılan kültür varlığı yapılar, yapım sistemleri, malzemeler, yapı elemanlarına genel bakış. |
|
|
4) |
Örnek rölöveler üzerinden rölöve ve mimari ifadelerin tartışılması, kroki hazırlamanın öğrenilmesi. |
|
|
5) |
Alıştırmalar: Kroki çalışmaları |
|
|
6) |
Ölçü alma, ölçüm malzemelerinin kullanımı, üçgenleme, ölçme teknikleri. Alıştırma: Krokisi çizilen yerlerin ölçümü ve çizimi. |
|
|
7) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Bireysel) |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Bireysel) |
|
|
10) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Bireysel) |
|
|
11) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması) |
|
|
12) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması) |
|
|
13) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması) |
|
|
14) |
Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması) |
|
|
15) |
Genel Tekrar |
|
|
16) |
FINAL (Jüri) |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1-Uluengin, B., (2002) Rölöve. YEM yayınevi, İstanbul
2-Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. YEM yayınevi, İstanbul.
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Uluengin, F., Uluengin, B., Uluengin, M. B., (2001). Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları. YEM Yayınevi, İstanbul.
2-Şahinler, O., Kızıl, F.,(2006). Mimarlıkta Teknik Resim. YEM Yayınevi.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
4 |
|
1.2 Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
2 |
|
1.3 Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
2 |
|
1.4 İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
2 |
|
1.5 Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
|
|
|
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
5 |
|
2.1 Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
5 |
|
2.2 Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
2 |
|
2.3 Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
3 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
3 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
2 |
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
3 |
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
4 |
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12 |
1 |
12 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
4 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
74 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |