Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sistem kavramı ve genel sistem teorisindeki temel kavramları bilir.
|
2) Bilgi sistemi ve bilgi sistemi türleri; bilgi sistemi geliştirme süreci kavramları hakkında iyi bir anlayışa sahip olabilir.
|
3) Sistem analisti görev ve yetenekleri; ön inceleme ve fizibilite analizi; sistem önerisi hazırlama ve sunma; sistem gerçekleme; yeni sisteme geçme süreci hakkında temel bilgi sahibi olabilir.
|
4) Sistemi analizi ve tasarımı yeteneğini kazanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Oryantasyon |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Sistem Analizi ve Tasarımına giriş |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Fizibilite Analizi ve Gereksinim Belirleme |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Gelişmiş Sistem ve Analizi Kavramı |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Sistem Tasarımı |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Girdi Tasarımı |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Çıktı Tasarımı |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Veritabanı Tasarımı |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Yazılım Geliştirme ve Test Etme |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Yazılımı Yaşama Geçirme |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Sistem Bakım ve Desteği |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Belge Akış Tabloları, Veri sözlüğü |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Karar Tabloları, Karar Ağaçları |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Ödev Sunumları |
|
|
16) |
Final Sınavı |
Çetin Güler, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık; 1. Baskı, 2017 tüm bölümler
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
4 |
1) |
Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
1) |
Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
|
2) |
Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
5 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
|
2) |
Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
|
3) |
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
4 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
3) |
Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
|
3) |
Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
|
4) |
Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
5 |
4) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
5) |
Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
5) |
Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
6) |
Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
2 |
6) |
Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
|
7) |
İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
9) |
Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
|
10) |
Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
5 |