Dersin Amacı: |
Sosyal psikolojinin temel kavramlarının, belli başlı sosyal psikolojik tartışmaların ortaya konulması, öğrencilere sosyal psikolojik bakış açısı ile toplumsallıkları irdelemenin biçim, koşul ve avantajlarının kavratılması dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerin, sosyal psikolojinin temel yaklaşımlarını, tarihsel gelişimini, temel kuramlarını ve metodolojisini bilmesi, öğrenmesi, ilgilenmesinin sağlanması hedeflenmektedir. Sosyal etki ve uyma, sosyal biliş (sosyal algı), tutumlar, tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar, iletişimin ve propagandanın tutumlar üzerindeki etkileri çerçevesinde konular gerekli kapsamda ele alınacak, incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal Psikolojinin temel kavramlarını açıklar.
|
2) Sosyal Psikoloji araştırma yöntemleri ve tekniklerini tanımlar.
|
3) Sosyal Etki ve uyma hakkındaki bilgileri tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tutum,kalıplaşmış tutumlar ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımları açıklar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim, propaganda ve tutum değiştirme süreci hakkındaki bilgileri açıklar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sosyal Psikoloji Nedir? Dersin tanıtımı |
|
|
2) |
Sosyal Psikolojiye giriş, tarihsel gelişimi, kuramlar |
|
|
3) |
Sosyal psikolojinin bir çalışma alanı olarak belirmesi. Diğer sosyal bilimler arasındaki yeri. |
|
|
4) |
Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler. |
|
|
5) |
Sosyal etki ve uyma |
|
|
6) |
Normlar ve uyma davranışının kavramlaştırılması |
|
|
7) |
Sosyal biliş ( Sosyal algı) |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Atıflar/ Atıflarda düştüğümüz yanılgılar/ Zihinsel kestirme yöntemleri |
|
|
10) |
Tutumlar |
|
|
11) |
Kalıplaşmış tutumlar |
|
|
12) |
Tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar |
|
|
13) |
İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci- Dönem ödevlerinin teslimi. Ödevler hakkında öğrencilerin öz değerlendirmesi |
|
|
14) |
İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci- Dönem ödevlerinin teslimi. Ödevler hakkında öğrencilerin öz değerlendirmesi |
|
|
15) |
Genel tekrar |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal hizmet uygulama alanları ve sosyal hizmet kuramı hakkındaki bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Sosyal politika ve planlama hakkındaki bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.2 Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetimi tanımlar. |
|
|
1.3 İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkındaki bilgileri açıklar. |
|
|
1.4 Sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji alanlarında sosyal hizmet uygulamasına yönelik disiplinler arası bilgiyi açıklar.
|
|
|
1.5 Sosyal Hizmet mevzuatı ve temel hukuk alanlarındaki bilgileri açıklar. |
5 |
|
|
|
2) |
Dünya ve Türkiye´' deki risk gruplarını tanımlar. |
5 |
|
2.1 Risk gruplarının (çocuk, yaşlı, özürlü, aile, kadın, grup) sebepleri konusunda bilgileri açıklar. |
5 |
|
2.2 Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisini açıklar. |
|
|
2.3 Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır |
|
|
2.4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini açıklar. |
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
5 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
5 |
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |