Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler renk, çizgi, ışık ve gölge gibi kavramlar hakkında bilgi alır.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler nokta, çizgi, doğru, düzlem ve hacim kavramları hakkındaki bilgilerini tasarım ve sunumlarına aktarır.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler maket malzemeleri, maket yapım teknikleri ve projelerini üç boyuta aktarabilecekleri çeşitli yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler mevcut durumu, yaratıcı fikirlerini ve anlatmak istedikleri soyut kavramları aktarabilme becerisine sahip olurlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler dönem boyunca birçok proje hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde ederler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler gruplar halinde hazırlamış oldukları iki-üç boyutlu çalışmaların hazırlık ve sunum sürecinde sosyal ve iletişim becerilerini geliştirirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması, derste kullanılacak temel malzemeler hakkında bilgi verilmesi. |
|
|
2) |
Harf ve Yazı Çalışması Anlatımı / Uygulaması |
|
|
3) |
Serbest El Çizgi Çalışmaları / Uygulama |
|
|
4) |
Çizgi ile Oluşan Kompozisyon- Çizgi Kullanarak Obje Çizimi Anlatımı / Uygulama |
|
|
5) |
Gölgelendirme Teknikleri Anlatımı / Uygulama |
|
|
6) |
Renk Teorisi : Renk kavramı, dizgeleri, algısı ve kullanımı hakkında öğrencileri bilgilendirme. Renklendirmede kullanılabilecek araçların tanıtımı (kuru boya, sulu boya, pastel boya, guaj boya, marker-keçe uçlu kalem vb.). / Renk Çarkı Uygulaması |
|
|
7) |
Plan Renklendirme Çalışmaları (kuru boya kullanım teknikleri ile) |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Plan-Kesit ve Görünüş Renklendirme Çalışmaları (marker ve keçe uçlu kalem teknikleri ile) |
|
|
10) |
Plan-Kesit ve Görünüş Renklendirme Çalışmaları (sulu boya tekniğiyle) |
|
|
11) |
İç Mekan Perspektifi Çizim ve Renklendirme Çalışmaları |
|
|
12) |
Mobilya Ölçeğinde Sunum Çalışmaları |
|
|
13) |
Kolaj Tekniği Bilgilendirmesi / Kolaj Tekniği ile Soyut Kavramlar Çalışmaları |
|
|
14) |
Kolaj Tekniği ile İç Mekan Sunumu Çalışmaları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1-Spankie R., "İç Mekan Çizimi ve Sunumu", Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2012.
2-Farrelly L., "Mimarlıkta; Sunum Teknikleri", Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2012.
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Ching, F., "Architectural Graphics", John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, 2009.
2-Parramon, "Çizim Tekniklerine Dair Herşey", İnkılap Yayınevi, İstanbul, 1998.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
5 |
|
1.2 Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
2 |
|
1.3 Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
|
|
2.1 Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
|
|
2.2 Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
|
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
3.1 Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
2 |
|
3.2 İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
2 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
1 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
4 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
64 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |