Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım ve Konstrüksiyon kavramlarını anlar ve içselleştirir.
İki kavram arasındaki ilişkileri fark edebilir.
2.1) Farklı yapı oluşturma yöntemlerini, malzeme ile yapı kurgusu arasındaki ilişkiyi kavrar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Tasarımda strüktürün yerini örnekler üzerinden oluşturabilir
2.2) Araştırdığı farklı konstrüksiyon sistemleri üzerinden, malzeme-tasarım ve strüktür uyumunu oluşturarak bir tasarım yapabilir, bu tasarımı farklı temsil şekilleriyle (2 ve 3 boyutlu çizimler ve maket) anlatabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Konstrüksiyon sistemlerinin mantığının anlaşılması amacıyla verilen temel düzeydeki bir tasarım ve üretim çalışmasını bağımsız olarak yürütebilir.
|
2) Konstrüksiyon ve tasarım ilişkileri konusundaki düşüncelerini ve çeşitli çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders içeriğinin anlatılması, dersin tanıtımı |
|
|
2) |
Temel kavramların tartışılması. Mimari nedir? Mekan nedir? Mekansal kavramların (dış mekan, iç mekan, mekan boyutları vb) tanıtılması. Strüktür ve konstrüksiyon kavramı. |
Yok
|
|
3) |
Tasarım nedir? Tasarım parametrelerinin tanıtılması: İnsan, insan boyutları, kullanım ihtiyaçları vb. Tasarım Kriterleri'nin tanıtılması: fiziksel çevre bileşenleri, kültürel çevre bileşenleri, çevre-mimari ilişkisi. |
Yok
|
|
4) |
Geleneksel strüktürlerin tanımı, örneklerle kurgunun anlatımı. Strüktür tarihi ve günümüze yansımalarının örneklerle anlatımı. |
|
|
5) |
Tasarımda konstrüksiyon, malzeme ve teknoloji faktörleri. Fiziksel ortam ve doğal çevrenin strüktür ile ilişkisi, malzeme ve strüktür ilişkisi, yerel yapı malzemesi ve strüktür, yerel yapı malzemesi ile oluşturulan yapı örneklerinin irdelenmesi |
|
|
6) |
Yapıyı oluştural sistemler. Yapının mekanik ve elektrik konstrüksiyonu. |
|
|
7) |
Doğal strüktürler. Doğal strüktürlerin mekan ve mobilya tasarımı ile ilişkilendirilmesine yönelik uygulama. |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
MAKET _ Strüktür tipleri. Maket çalışmasına giriş. |
|
|
10) |
MAKET yapımına devam, MAKET ve GEZİ defterleri, strüktür araştırması ÖDEV TESLİMLERİ _ Strüktür oluşturma |
|
|
11) |
Yapı elemanlarından "duvarlar"ın tanımı, yapıdaki yeri, önemi ve görevleri. Duvarların çeşitleri ve konumlarına göre strüktürel ve konstrüktif bağlamda taşıyacağı özelliklerin anlatılması.
Temel türleri. Yapının işlevi, büyüklüğü ve yapılacak yere göre temel türlerinin analizlerinin yapılması. Projeler üzerinden temel planları okuma.
|
|
|
12) |
Yapı elemanlarından ‘döşemeler’in yapıdaki yeri, görevleri ve çeşitleri hakkında bilgi verilmesi. Döşemelerin sınıflandırılmasında belirleyici kriterler. Taşıyıcılık niteliğine göre döşemeler.
Malzeme, taşıyıcılık çeşitlerine göre çatıların tanıtılması.
|
|
|
13) |
ATÖLYE VEYA ŞANTİYE ZİYARETİ |
|
|
14) |
Yapı elemanlarından merdivenler konusuna giriş. Merdivenlere ait mimari terimlerin ve merdiven tasarım kriterlerinin anlatılması. Malzeme, taşıyıcılık çeşitlerine göre merdivenlerin tanıtılması, Görseller üzerinden konunun desteklenmesi. |
|
|
15) |
Genel Tekrar |
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Gavin Ambrose ( 2010 ) Design Thinking, Ava, Switzerland.
2. Sylvia Leydecker (2016) Desingning Interior Architecture,
3. Hulusi Güngör (2005 ), Temel Tasarı, Esen Ofset ve Yayıncılık, istanbul.
4. Jon Allen (2012), Making Geometry, Floris Publishing.
5. Peter Rowe( 1987), Design Thinking, Massahute Institute of Technology.
6. Noktadan Mekana (2012), DEU Yayınları. 1.Sınıf Mimarı Tasarım Ders Notları.
|
Diğer Kaynaklar: |
The Universal Traveller, Don Koberg and Jim Bagnall, William Kaufmann, 1976
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
4 |
|
1.2 Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
3 |
|
1.3 Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
1 |
|
|
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
5 |
|
2.1 Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
2.2 Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
|
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
3.1 Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
2 |
|
3.2 İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
1 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
3 |
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
1 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
4 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
64 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |