Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Tedarik, satınalma sözleşme yönetimi ve tedarik zinciri altyapısı konusunda bakış açısı edinir
|
2) Fiyat analizi, sözleşme yönetimi gibi temel satınalma alanlarını ve lojistik ve tedarik zinciri gibi uzmanlık alanlarını teori ve uygulamada bilir
|
3) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak.
|
4) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
|
5) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ve uluslararası satınalma çevresini ve kurallarını, kullanılan belgelerini bilir
|
2) Satınalma ve sözleşme yönetiminde yetenek ve teknik bilgisini değerlendirir
|
3) Önemli seviyede olacak şekilde satınalma konularındaki bilgileri takip edebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler güncel satın alma ilkeleriyle satın alma problemini analiz edebilirler
|
2) Öğrenciler iletişim kurma becerilerinin satın alma süreçlerinde ne denli etkin bir rol oynadığını öğrenirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Satınalma konsepti ve satın alma önemi, yanlış ve doğru satın alım faaliyetleri ve olası sonuçları hakkında bilgi verilir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
2) |
Satınalma departmanının organizasyonu, geleneksel ve modern satın alma departmanları arasındaki farklılıklar ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
3) |
Organizasyon ve satınalmanın prensipleri
Satınalma departmanı organizasyonel yapıları ile söz konusu organizasyonların nasıl oluşturulacağı hakkında bilgiler paylaşılır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
4) |
Tedarik lojistiği yönetimi ve satınalma
Üretim faaliyetlerinin devamlılığı için satınalma öneminden bahsedilerek uygun satın alım faaliyetleri hakkında tartışmalar geçekleştirilir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
5) |
Müzakere ve pazarlık
Satınalma faaliyetlerinin doğrudan konusu olan müzakere süreci ve müzakereci türleri hakkında bilgiler verilir. Pazarlık kavramı ele alınarak batna ve zopa kavramları işlenir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
6) |
Sektör temsilcisi ağırlama |
Ders notları
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Satınalma sürecinin organizasyonel yapısı çerçevesinde ERP süreçleri işlenir ve doğru satın alma personelin görevlendirilmesi konusu ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
9) |
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi
Satınalmada sözleşmenin öneminden bahsedilerek bir sözleşmesinin nasıl olması gerektiği hakkında örnekler verilerek konu detaylıca ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
10) |
Satın Alma ve Kalite Yönetimi
Kalite kavramı ele alınarak bir işletme için kalite nedir, ne değildir sorusu çerçevesinde beyin fırtınası yapılır ve kalite tanımları ortaya konmaya çalışılır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
11) |
Tedarikçi Takip ve Değerlendirme
Satınalmada kilit rol üstlenen tedarikçilerin değerlendirilme ve iş verilme süreçleri aşamalı olarak işlenir. süreç sonu tedarikçi değerlendirme ölçütleri ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
12) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Satın Alma
Malın üretim için tedariğinden bitmiş bir malın nihai müşteriye ulaştırılması ve hatta tersine lojistik kavramları ele alınarak zincir boyunca satın alım faaliyetlerinin önemi üzerinde durulur |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
13) |
Konu tekrarı ve sektörde alanı ile ilgili şirket örnekleri ve analizi |
Ders notları
|
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Victor H.Pooler, David J. Pooler, Samuel D. Farney, Global Purchasing and Supply Management-Fulfill The Vision, Second Edition, Kluwer Academic Publishers
Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management-Strategies and Realities, IRM Press
Christopher Barrat, Mark Whitehead, Buying for Business, Wiley
|
Diğer Kaynaklar: |
Sunumlar- Presentations
Halim Yurdakul,Satınalma Yönetimi, Süreçler ve Uygulamalar,Nobel Yayınları
Murat Erdal Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Beta Yayınları
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir |
|
|
1.2 Raylı sistemlerin temel teknik bilgisine sahiptir |
|
|
1.3 Raylı sistemlerde tren dizileri hazırlayabilir; yük ve yolcu taşıma planlamalarını yapabilir |
|
|
1.4 Taşınması özellik arz eden eşyaların taşınmasıyla ilgili uygulamaları gerçekleştirebilir |
|
|
1.5 Raylı sistem işletmelerinde demiryolu terminolojisini doğru ve etkili şekilde kullanabilecek bilgiye sahiptir |
|
|
1.6 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili literatür ve gelişmeleri yakından takip eder, alana özgü mevzuata hakimdir. |
|
2) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir |
|
|
2.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır |
|
|
2.2 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
4 |
|
3.1 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular |
|
|
3.2 Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir |
4 |
|
3.3 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür |
|
|
5.2 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler |
|
|
5.3 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|
|
5.4 Ana Dilini en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır |
|
|
5.5 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
|
5.6 Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir |
|
|
5.7 Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir |
|
|
5.8 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir |
|
|
5.9 Kalite güvence sistemleri ve iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
|
|
5.10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
6 |
12 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |