Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) bu dersi alan öğrenciler üretim faktörleri, işletmenin amaçları ve özellikleri, işletme çevresi hakkında bilgi sahibi olurlar
|
2) Tedarik, satınalma sözleşme yönetimi ve tedarik zinciri altyapısı konusunda bakış açısı edinir
|
3) Fiyat analizi, sözleşme yönetimi gibi temel satınalma alanlarını ve lojistik ve tedarik zinciri gibi uzmanlık alanlarını teori ve uygulamada bilir
|
4) Bu dersi alan öğrenciler İşletmelerin kuruluşu, kuruluş karar süreci, kuruluş yeri seçimi, işletmelerin büyüklüğü, kapasite, başabaş noktası konuları hakkında bilgi sahibi olurlar
|
5) “Yönetim” düşüncesinin tarihsel gelişimi, yönetimin özellikleri, işletmenin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olurlar
|
6) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak.
|
7) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
|
8) Yönetim kademeleri, yönetici kavramı, lider, yöneticilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar
|
9) Yönetim-İşletme yönetiminde modern kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar
|
10) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak.
|
11) İnsan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar
|
12) İşletme kavramı, özellik ve üretim faktörlerini açıklar
|
13) Pazarlama yönetimi konusunda hakkında bilgi sahibi olurlar
|
14) Muhasebe-Finans konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar
|
15) İşletmecilik kavramı ve tedarik zinciri kavramları hakkında bütünlemesine bilgi sahibi olurlar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İşletmelerin iş modellerine uygun tedarik zinciri tasarımını yapabilir.
|
2) Ulusal ve uluslararası satınalma çevresini ve kurallarını, kullanılan belgelerini bilir
|
3) Satınalma ve sözleşme yönetiminde yetenek ve teknik bilgisini değerlendirir
|
4) Önemli seviyede olacak şekilde satınalma konularındaki bilgileri takip edebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler gerçek iş dünyasında yer alan bir tedarik zincirinin tanımını yaparak iş süreçlerini ortaya koydukları, ekip çalışmasına dayalı bir proje hazırlayarak sunarlar.
|
2) Öğrenciler güncel satın alma ilkeleriyle satın alma problemini analiz edebilirler
|
3) Öğrenciler iletişim kurma becerilerinin satın alma süreçlerinde ne denli etkin bir rol oynadığını öğrenirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler günümüzde işletmelerin münferit olarak değil ancak tedarik zincirlerinin rekabet ettikleri bilincini taşır ve her daim sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışını benimserler.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler yeşil ve sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışına sahiptirler ve bu alanda sosyal etkinliklere katılır ve desteklerler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş, zincir kavramı hakkında bilgilendirme |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
2) |
Tedarik Zincirinde Rekabet Stratejisi ve Müşteri Değeri |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
3) |
Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarımı ve Modeller |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
4) |
Tedarik Zincirinde Dış Kaynaklama & Satın Alma |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
5) |
Tedarik Zincirinde Talep Tahmini ve Talep Tahmin Yöntemleri |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
6) |
Sektör temsilcisi ağırlama |
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
|
8) |
Tedarik Zincirinde Maliyet ve Kar Analizi |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
9) |
Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
10) |
Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Risk Yönetimi |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
11) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Entegrasyon ve İşbirliği |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
12) |
Tedarik Zincirinde Yönetim Bilişim Sistemleri |
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
13) |
Sektör ziyareti |
|
|
14) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları
Supply Chain Management, Sunil Chopra, Prentice Hall,2009
Supply Chain Management, Janat Shah, Prentice Hall, 2009
Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007
Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009
|
Diğer Kaynaklar: |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları
Supply Chain Management, Sunil Chopra, Prentice Hall,2009
Supply Chain Management, Janat Shah, Prentice Hall, 2009
Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007
Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
5 |
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
5 |
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
5 |
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
4 |
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
5 |
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
5 |
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
5 |
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
5 |
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
96 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |