Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Televizyon yapımları için proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
|
2) Televizyon yapımcılığı alanındaki temel tanım ve kavramları tanımlayabilmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Televizyon Programcılığı bilgilerini alana ve diğer bilimlere uygulayabilmek
|
2) Televizyon Program önerisi, taslağı, içeriğini ve metni hazırlayabilmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Televizyon Programcılığı alanında uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve yöntemleri kullanabilme becerisi kazanmak
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanıtımı ve TV Program Örneklerini İzleme |
|
|
2) |
Televizyonda İletişim Süreci |
|
|
3) |
Temel Televizyon Metni Oluşturmak |
|
|
4) |
Televizyon Programı Akışı ve Çekim Planı Oluşturma |
|
|
5) |
Röportajlı Akış Planı Oluşturmak |
|
|
6) |
Röportaj Teknikleri (Uygulamalı Çekim) |
|
|
7) |
Çekimlerin İzlenmesi ve Değerlendirmesi |
|
|
8) |
Ara Sınav /Vize |
|
|
9) |
Televizyon Programı fikri ve Önerisi Vermek |
|
|
10) |
Televizyon Programı Yaratımında Düşüncenin Gelişimi Senaryo-storyboard Süreci |
|
|
11) |
Televizyon Programı Önerilerinin Değerlendirilmesi |
|
|
12) |
Televizyonculuk Faaliyetlerinde Yayın Denetimleri ve Yayın Süreci |
|
|
13) |
Televizyonculuk Faaliyetlerinde Yasal Gereklilikler |
|
|
14) |
Yapım Sonrası Süreç |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı / Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Çeşitli ders slaytları ve görsel örnekler. /
Various course slides and visual examples.
|
Diğer Kaynaklar: |
.Televizyon Program Yapımcılığı, Colin Hart, Es Yayınları
.Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, Gürol Gökçe, Der Yayınları
.ALTERNATİF TELEVİZYON - OLANAKLAR VE UYGULAMALAR, M. EMRE KÖKSALAN, Punto Yayınları
.Televizyon Öldüren Eğlence Gösteri Çağında Kamusal Söylem, Neil Postman, Ayrıntı Yayınları
.Televizyon Reklam Filmi Yapımı - Kavramlar, Uygulamalar, Sorunlar, Nesrin Tan Akbulut, Eda Balkaş Erdoğan, Beta Yayınları
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
5 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
5 |
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
4 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
4 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
4 |
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
3 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
1 |
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
1 |
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
1 |
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
2 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
2 |
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
3 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
3 |
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
3 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
2 |
5 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
2 |
5 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
46 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
108 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |