ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Medya ve İletişimSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50214TATOZ-MDI0041 Temel Çizim I 1 Güz 1 1 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ AŞUR DELEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, medya iletişimin olmazsa olmaz ögelerinden grafik ve iletişim arayüzü tasarımında kullanılan sanat kavramlarının yeri, farkındalığı ve örneklemelerle kullanım şeklinin öğrenciye aktarılmasını hedefler.
Dersin İçeriği: İçerik, temel sanat eitiminin öğrenciye aktarılması için öncelikle denetlenebilir ve gerekli alanların aktarımı içn gerekli kavramlistelerinden oluşur.

Derse Özgü Kurallar

Temel çizim dersinde atölye krallarına uyulmalıdır. Derse gerekli tam malzeme ile katılmalı. Atölye düzenli kullanılmalı, yiyecek içeçek gibi gıdalar getirilmemelidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çizim yeteneği kazanmak.
  2) Bilgisayar destekli çizim için temel oluşturabilmek.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hayalden nensne oluşturabilmek.
  2) Güncel teknolojiden destek alarak karakter, animasyon vb. tasarımları yapabilmek.
  3) Yaratıcılığı ön plana çıkarabilmek.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Temel çizimde kavramlar ve temel çizim elemanlarının irdelenmesi ve örneklerle gösterimi İnternet ortamından yararlanılarak daha onca yapılmıs calısmalar ve örnekler
2) Temel çizim nokta, çizgi, doku, leke, elemanlarının incelenmesi örneklerin incelenmesi 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
3) Temel çizim nokta ve çizgi çalışması ile kompozisyon olusturma. Benzer örneklerin incelenmesi 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
4) Nokta ve çizgi çalışmasının kompozisyon düzenlemeleri ve örneklerin incelenmesi 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
5) Temel çizimde yapılan nokta ve çizgi çalışmalarının objeler kullanılarak bu objelerin ve şekillerin nokto ve çizgi kullanılarak oluşturulması 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
6) Temel çizim doku ve leke ile kompozisyon oluşturulması ve örneklerının incelenmesi 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
7) Temel çizim doku ve leke çalışmalarının objere, şekillere ve yüzeylere uygulanması. 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
8) vize sınavı 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
9) Nokta ve çizgi çalışmalarında tonlamanın yapılması espas aralıklarının incelenmesi. 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
10) Renklere giriş. Renk düzenlemeleri 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
11) Renklerde kontrast, soğuk ve sıcak renkler, Ara renkler. 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
12) soğuk ve sıcak renklerle ilgili çalışmaların yapılması. Benzer örneklerin incelenmesi 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
13) kontrast ve ara renklerle ilgili yapılmış benzer örneklerin incelenmesi ve kontrast ve ara renklerle ilgili çalışmasının yapılması 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
14) Kuru boya ve sulu boyaya giriş, Yapılmış örneklerin incelenmesi. 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
15) Kuru ve sulu boya ile bir objenin veya nesnenin çizimi tonlama yapılarak boyanması. 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
16) Final 35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sanat eğitiminin temelini oluşturan tüm yayınlar ön yargısız olarak izlenmeli ve çıkarımlarla paylaşılmalıdır.
Diğer Kaynaklar: Temel çizim dersinde verilen kaynakların dışında internet ortamında yapılan çalışmalar yol göstercek örnekler araştırılmalı izlenmeli gerektiğizamn bu kaynaklardan yararlanılmalıdır.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. 5
2) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. 1
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ