Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel çizimde kavramlar ve temel çizim elemanlarının irdelenmesi ve örneklerle gösterimi |
İnternet ortamından yararlanılarak daha onca yapılmıs calısmalar ve örnekler
|
|
2) |
Temel çizim nokta, çizgi, doku, leke, elemanlarının incelenmesi örneklerin incelenmesi |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
3) |
Temel çizim nokta ve çizgi çalışması ile kompozisyon olusturma. Benzer örneklerin incelenmesi |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
4) |
Nokta ve çizgi çalışmasının kompozisyon düzenlemeleri ve örneklerin incelenmesi |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
5) |
Temel çizimde yapılan nokta ve çizgi çalışmalarının objeler kullanılarak bu objelerin ve şekillerin nokto ve çizgi kullanılarak oluşturulması |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
6) |
Temel çizim doku ve leke ile kompozisyon oluşturulması ve örneklerının incelenmesi |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
7) |
Temel çizim doku ve leke çalışmalarının objere, şekillere ve yüzeylere uygulanması. |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
8) |
vize sınavı |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
9) |
Nokta ve çizgi çalışmalarında tonlamanın yapılması espas aralıklarının incelenmesi. |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi
|
|
10) |
Renklere giriş. Renk düzenlemeleri |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
11) |
Renklerde kontrast, soğuk ve sıcak renkler, Ara renkler. |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
12) |
soğuk ve sıcak renklerle ilgili çalışmaların yapılması. Benzer örneklerin incelenmesi |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
13) |
kontrast ve ara renklerle ilgili yapılmış benzer örneklerin incelenmesi ve kontrast ve ara renklerle ilgili çalışmasının yapılması |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
14) |
Kuru boya ve sulu boyaya giriş, Yapılmış örneklerin incelenmesi. |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
15) |
Kuru ve sulu boya ile bir objenin veya nesnenin çizimi tonlama yapılarak boyanması. |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
16) |
Final |
35x50 kağıt. 2B, 3B ve 6B kalemler cetvel, pergel, gönye, silgi. kuruboya, suluboya.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
5 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
4 |
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
4 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
1 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
1 |
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
4 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
2 |
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
1 |
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
3 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
|
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|