Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel tasarım ilkelerini ve tasarım konusuna dair evrensel değerleri bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturarak çeşitli kompozisyonların tasarım ilkeleri açısından özelliklerini ve değerlerini belirler.
|
2) Tasarım problemleri çözerken çok boyutlu değişkenleri esas alarak ilişkiler kurar ve bir çözüm sistemi oluşturur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüm sosyal, doğal ve yapılı çevre ögelerini eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve değerlendirir.
|
2) Bireysel ve grup çalışmasının sorumluluklarını bilir ve bu yönde bir çalışma disiplini edinir.
|
3) Atölye ortamında çalışma disiplinini edinir ve mekanların işlevlerine uygun davranış biçimi geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders tanımı ve işleyişin açıklanması |
|
|
2) |
Temel tasarım kavramları anlatımı ve iki boyutta tasarım çalışması |
|
|
3) |
Üç boyutta soyut kent dokusu çalışması / Proje-1 tanıtımı |
|
|
4) |
Tasarı ilkeleri anlatımı / Proje-1 çalışmalarının kritiği |
|
|
5) |
Proje-1 değerlendirilmesi |
|
|
6) |
Proje-2 / Uygulama
Proje-3 / Konu anlatımı ve tanıtım
|
|
|
7) |
Proje-3 / Uygulama ve çalışmaların kritiği |
|
|
8) |
Proje-3 Jürisi / ARA SINAV |
|
|
9) |
Proje-4 tanıtımı ve uygulama |
|
|
10) |
Proje-4 / Çalışmaların kritiği |
|
|
11) |
Proje-4 çalışmalarının değerlendirilmesi / Jüri |
|
|
12) |
Proje-5 tanıtımı ve uygulama |
|
|
13) |
Proje-5 çalışmaları / Kritik |
|
|
14) |
Proje-5 çalışmaları / Kritik |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Esma Civcir, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2015
Ali Seylan, Temel Tasarım, Yem Yayın, İstanbul, 2019
|
Diğer Kaynaklar: |
Kerim Çınar, M.Semra Çınar, Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayıncılık, Konya, 2018
Anıl Ertok Atmaca, Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2014
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
4 |
|
1.2 Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
5 |
|
1.3 Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
2 |
|
2.1 Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
2.2 Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
|
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
3.1 Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
1 |
|
3.2 İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
2 |
22 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
74 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |