Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Stil şablonu (CSS) özelliklerini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Html kodları ile Web sayfaları için temel işlemler yapar.
|
2) Html kodları ile web sayfaları için gelişmiş özellikler oluşturur.
|
3) Html kodları ile uygulamalar yapar.
|
4) Stil şablonu (CSS) yapılandırmasını gerçekleştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnternet ve web tanımları, HTML temel etiketleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Html temel etiketleri, Metin ve görünüm etiketleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Metin ve görünüm etiketleri, Bağlantı (köprü) oluşturma |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Bağlantı (köprü) oluşturma, tablo işlemleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Tablo işlemleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Formlar |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Çerçeveler |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Çoklu ortam araçları |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Çoklu ortam araçları |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Stil şablonu (CSS) temelleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Stil şablonu (CSS) özellikleri, Stil şablonu (CSS) menü işlemleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Stil şablonu (CSS) özellikleri, Stil şablonu (CSS) menü işlemleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Stil şablonu (CSS) menü işlemleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Tarayıcı sorunları ve çözümleri |
Fahrettin Erdinç, HTML5 & CSS3, Pusula Yayıncılık, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
5 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
1) |
Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
5 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
3 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
3 |
2) |
Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
2) |
Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
2 |
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
3) |
Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
5 |
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
|
3) |
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
2 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
4) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
4) |
Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Web tasarımının temellerini tanımlar. |
5 |
5) |
Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
5) |
Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
6) |
Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
3 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
5 |
6) |
Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
7) |
İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
9) |
Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
|
10) |
Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
5 |