Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Malzemeleri tanımlayacak ve sınıflandırabilecektir.
|
2) Malzemelerin özelliklerinin önemini açıklayabilecektir
|
3) Malzemelerin mekaniksel ve fiziksel özelliklerini yorumlayabilecektir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Metal, seramik, polimer ve karma yapılı malzemeler ve bu malzemelerin özelliklerini kendi cümleleriyle ifade edebilecektir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir restorasyon çalışmasında kullanılacak malzeme seçiminde, malzemenin özellikleri, bünye yapıları ve davranış şekilleri konusunda bilgi sahibi olarak karar verebilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma ve dersin yürütülme biçimi üzerine genel bir bilgi ve içeriğinin açıklanması.
Yapı Malzemesi Tanımı
Yapı Malzemesinden Beklenen Özellikler |
|
|
2) |
Yapı Malzemelerinin Mekanik Özellikleri
|
|
|
3) |
Yapı Malzemelerinin Fiziksel Özellikleri
|
|
|
4) |
Malzeme ve İnsan Sağlığı
Yapı Malzemesi ve Çevre |
|
|
5) |
Taşlar ve Agregalar |
|
|
6) |
Bağlayıcı Malzemeler
Alçı, Kireç, Puzolanlar |
|
|
7) |
Çimento ve Beton |
|
|
8) |
Seramikler ve Tuğlalar |
|
|
9) |
Ahşap malzemenin tanımı,
Ahşap malzemenin teknik ve mekanik özellikleri
Ağaç türleri
Ahşap asıllı ürünler. |
|
|
10) |
Cam Malzemeler |
|
|
11) |
Metal Malzemeler |
|
|
12) |
Plastik Malzemeler |
|
|
13) |
Öğrenci Sunumları
Malzemelerin Yaşam Döngülerinin Değerlendirilmesi |
|
|
14) |
Öğrenci Sunumları
Nano Teknolojik Yapı Malzemeleri
|
|
|
15) |
Öğrenci Sunumları
Ekolojik Yapı Malzemeleri |
|
|
16) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Adım adım Yapı Malzemeleri, Volkan ATMACA, YEM yayınları, 2012
İç mimarlıkta doku+malzeme, Russell GAGG, Literatür yayıncılık,2013
Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat TOYDEMİR,Erol GÜRDAL,Leyla TANAÇAN, Literat
Malzeme Bilimi. Kaşif Onaran, Bilim Teknik Yayınaevi, 2014
|
Diğer Kaynaklar: |
Adım adım Yapı Malzemeleri, Volkan ATMACA, YEM yayınları, 2012
İç mimarlıkta doku+malzeme, Russell GAGG, Literatür yayıncılık,2013
Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat TOYDEMİR,Erol GÜRDAL,Leyla TANAÇAN, Literat
Malzeme Bilimi. Kaşif Onaran, Bilim Teknik Yayınaevi, 2014
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
2 |
|
1.2 Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
2 |
|
1.3 Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
2 |
|
1.4 İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
3 |
|
1.5 Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
3 |
|
|
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
|
|
2.1 Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
|
|
2.2 Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
|
|
2.3 Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
2 |
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
1 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
4 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
104 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |