Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
2) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş, ders planı ve ders kitabı hakkında bilgilendirme. Lead-In ünitesine genel bir bakış. |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
2) |
Yaygın gayriresmî konuşmaları anlama Abartıyı tanıma Soru biçimleri Geçmiş zaman, geçmiş zaman sürekli, kullanılan, olurdu, tutma + ing Bağımlı edatları olan kelimeler Duyguları tanımlayan ifadeler |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
3) |
Bir deneyimi ve hayat dersini anlatmak Yaygın gayriresmî konuşmaları anlamak
Fiil + isim birleştirmeleri
Karakter sıfatları
Sağlıklı bir hayatı tanımlayan fiiller |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
4) |
"Bir arkadaşa gayriresmi bir e-posta yazmak
kişisel haberler istemek ve vermek"
Get ile ifadeler
Present perfect simple and continuous
the passive |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
5) |
The Present Perfect ve Present Perfect Continuous karşılaştırması, İsim ve fiil halleri aynı şekilde yazılan kelimeler, "Gözetim" üzerine kelimeler |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
6) |
"resmi ve gayriresmi metinleri belirleme olumlu ve olumsuz talimatları tanıma
"sıfatlar -ed ve -ing
Sosyal eylem
yaygın şikayetler |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
7) |
MIDTERMS |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
8) |
"Yazarın amacını anlamak
Bir ön yazıyı bir iş ilanıyla eşleştirmek"
İlişki Cümlesi
"şeyleri tanımlamak için kullanılan sıfatlar" |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
10) |
"Bir dergi
makalesini anlayın"
"anlaşılmaz ifadeyi anlamak"
Yükümlülük ve Yasaklama
21. yüzyıl kelimeleri |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
11) |
"Para harcama hakkında bir konuşma
miktarlar hakkında konuşma"
Geçmişteki hatalar
miktar belirleyicileri
Para ifadeleri
suç (soygun) |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
12) |
Gelecek Zaman, Çoğul ve sayılamayan isimler, Yetenekler, Prosedürleri tanımlama |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
13) |
İroniyi tanıma
Bir müzakereyi özetleme
"fiilleri bildirdikten sonra fiil kalıpları"
Müzakere ile ilgili kelime bilgisi |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
14) |
Yorum zarflarını kullanma Birinin söylediklerini parafazi etme
Raporlanmış Konuşma
Raporlama fiilleri
Zorlu konuşmalar |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
5) |
Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
7) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
8) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |