Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş, ders planı ve ders kitabı hakkında bilgilendirme. Lead-In ünitesine genel bir bakış. |
Qskills Reading and writing 3
|
|
2) |
Gelecekteki şart cümleleri, yapıları ve kullanımları üzerinde durulacak, ilgili alıştırmalar yapılacak, iş görüşmeleri ile ilgili kelimeler öğrenilecektir. |
Q skills 3, Reading and writing
|
|
3) |
Paralel yapıların öğretilmesi: ya-ya da, ne-ne de, metinlerin içinden bazı örnekler verilmesi |
Q skills 3, Reading and writing
|
|
4) |
Reklamcılık hakkında bilgi edinme ve ekler, türevler, kelime bilgisi ogrenmek |
|
|
5) |
The Present Perfect ve Present Perfect Continuous karşılaştırması, İsim ve fiil halleri aynı şekilde yazılan kelimeler, "Gözetim" üzerine kelimeler |
Q skills 3 reading and writing
|
|
6) |
Edilgen yapı, Etken ve edilgen cümle karşılaştırması, Şikayet mektubu yazma, Fikir beyan etme ve Fikirlerle alakalı sıfatlar |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
6) |
|
Q skills3 , Reading and Writing
|
|
7) |
|
Q skills, Reading and writing
|
|
7) |
"A Quiet Revolution" isimli bir BBC videosu, Anlatı zamanları, The Past Perfect ve The Past Perfect Continuous, Deyimler |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Hikayelerde kullanılan sıfatlar, I wish/If only, Birden fazla kelimeden oluşan fiiller, Davranış belirten zamirler |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
10) |
Farklı türde okumalar, Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri ifade etme, Hikayenin konusunu özetleme, "Tess" isimli bir BBC videosu |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
11) |
"Boş zaman" üzerine kelimeler, Geçmişteki ve şu anki alışkanlıklar, Fikir belirten bir essay yazma, Olumlu sıfatlar |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
12) |
Gelecek Zaman, Çoğul ve sayılamayan isimler, Yetenekler, Prosedürleri tanımlama |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
13) |
Mirror question kullanımı, "The Happiness Formula" isimli bir BBC videosu, "Değişim" hakkında kelimeler, Dil bilgisi: Artikeller |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
14) |
Kelime bilgisi: Bileşik kelimeler, Eşdizimli sözcükler, Conditionals, Yazılı kıyaslama yapma ve rapor yazma |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
15) |
"Fikir" hakkında eşdizimli kelimeler, Fikir önerme, Tereddüt belirtme, "Genius" isimli bir BBC videosu & Yarıyıl Revizyonu |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
|
1.1 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır |
|
|
|
|
2) |
Endüstri mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
|
2.1 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular |
|
|
2.2 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
|
|
2.3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır |
|
|
2.4 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar |
|
|
2.5 İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir |
|
|
|
|
3) |
Sürekli gelişen endüstri mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
5 |
|
3.1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır |
|
|
3.2 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
|
|
3.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
|
|
3.4 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
5 |
|
3.5 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır |
|
|
3.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir |
|
|
3.7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
3.8 Kalite bilincine sahiptir |
|
|
3.9 Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|