Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Talk about quantities
Revision of quantifiers
Vocabulary about crime
Hatton Garden Job
A robbery gone wrong
The day Mona Lisa became famous
A radio programme about robberies
|
Roadmap B2 Student's Book 5B
|
Roadmap 5B Workbook
|
2) |
Summarise a text
Adverb + collocations
Money-related vocabulary
The largest flower auction in the world
Story of Tulipmania
|
Roadmap B2 Student's Book 5C
|
Roadmap 5C Workbook
|
3) |
Deal with and resolve conflicts
Phrases with leave
Understanding cause and effect relationships
Write a paragraph about a personal conflict
What's the problem?
|
Roadmap B2 Student's Book 5D
|
Roadmap 5D Workbook
|
4) |
Talk about things you love and loathe
Summarise a negotiation
Reported speech
Negotiating
Things we love to hate
Write a paragraph about a things you hate and why
Conversations
|
Roadmap B2 Student's Book 6A&6B
|
Roadmap 6A&6B Workbook
|
5) |
Paraphrase what someone has said
Verb patterns after reporting verbs
Reporting verbs
Match comments
|
Roadmap B2 Student's Book 6C
|
Roadmap 6C Workbook
REVISION: Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank |
6) |
REVISION: Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank;
EXAMS |
Roadmap Student's Book B2 Unit 6 Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank (for units 5B-5C-5D-6A-6B-6C)
|
Roadmap Student's Book B2 Unit 6 Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank (for units 5B-5C-5D-6A-6B-6C)
|
7) |
OFFICIAL HOLIDAY |
OFFICIAL HOLIDAY
|
OFFICIAL HOLIDAY |
8) |
Real conditionals
Social Issues
Point of no return
Age of digital reality
Free money for everyone
Write about situations with a good and bad outcome
|
Roadmap B2 Student's Book 7A
|
Roadmap B2 7A Workbok
|
9) |
Describe future plans with degrees of probability
Future forms and degrees of probability
Collocations make, take, do and give
New business challenge
Write about a hypothetical business plan
Rafaela's plans for the challenge
|
Roadmap B2 Student's Book
|
Roadmap B2 7B Workbook
|
10) |
Summarise a situation and give opinions and advice
Introductory IT
Personal and professional relationships
Four paragraphs
Two conversations
|
Roadmap B2 Student's Book 7C
|
Roadmap B2 7C Workbook
|
11) |
Lead a discussion and come to a decision
Talk about your favourite film/TV Series
Second conditional (cont.)
Meetings and discussions;
Three meetings
|
Roadmap B2 Student's Book 7D-8A
|
Roadmap B2 Workbook 7D-8A
|
12) |
Talk about your favourite film/TV Series (continued)
Second conditional (cont.)
Events in films
Four paragraphs
Write about your favourite team
Three people talking about their favourite films |
Roadmap B2 Student's Book 8A
|
Roadmap B2 Workbook 8A
|
13) |
Talk about other options and outcomes in the past
Conditionals in the past
Searching and hiding
Two paragraphs
|
Roadmap B2 Student's Book 8B
|
Roadmap B2 Workbook 8B
|
14) |
Talk about other options and outcomes in the past
Conditionals in the past
Searching and hiding
Two paragraphs
REVISION
|
Roadmap B2 Student's Book 8C - Language Bank- Vocabulary Bank
|
Roadmap B2 Workbook 8C
Roadmap B2 Student's Book Language Bank- Vocabulary Bank
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar |
|
1) |
Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. |
|
1) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. |
|
2) |
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
3) |
Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
3) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|