DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
61041MEEOZ-CAM0167 | Air Navigation System | 4 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi UTKAN ÖNDER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Seyrüsefer; bir aracın bir yerden diğer bir yere hareketini yöneltme yöntemi olarak tarif edilebilir. Hava seyrüseferi ise bir uçağın dünya sathına göre arzu edilen istikamet ve irtifada muhafaza edilmesi ve coğrafi pozisyonunun tespit yöntemi usulüdür. Bir hava seyrüseferi için kullanılan asli referanslar; pozisyon, istikamet, mesafe ve zamandır. |
Dersin İçeriği: | DIRECTION, LATITUDE and LONGITUDE GREAT CIRCLES, RHUMB LINES and DIRECTIONS ON THE EARTH EARTH MAGNETISM THE NAVIGATION THE 1 IN 60 RULE NAVIGATION USING THE 1 IN 60 RULE TOPOGRAPHICAL MAPS AND MAP READING CONVERGENCY AND CONVERSION ANGLE DEPARTURE SCALE GENERAL CHART PROPERTIES MERCATOR CHARTS LAMBERT’S CONFORMAL CHART THE POLAR STEREOGRAPHIC CHART TRANSVERSE AND OBLIQUE MERCATOR CHARTS TIME CRITICAL POINT (CP) and POINT OF NO RETURN (PNR) GRIDDED CHARTS PLOTTING THE DIRECT INDICATING COMPASS REMOTE INDICATING MAGNETIC COMPASS AIRCRAFT MAGNETISM INERTIAL NAVIGATION SYSTEM INERTIAL REFERENCE SYSTEM FLIGHT MANAGEMENT SYSTEM GENERAL NAVIGATION PROBLEMS |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) DIRECTION, LATITUDE and LONGITUDE |
||
2) GREAT CIRCLES, RHUMB LINES and DIRECTIONS ON THE EARTH |
||
3) EARTH MAGNETISM |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | THE NAVIGATION | The Law of Air Navigation Services | |
2) | THE 1 IN 60 RULE | The Law of Air Navigation Services | |
3) | NAVIGATION USING THE 1 IN 60 RULE | The Law of Air Navigation Services | |
4) | TOPOGRAPHICAL MAPS AND MAP READING | The Law of Air Navigation Services | |
5) | CONVERGENCY AND CONVERSION ANGLE | The Law of Air Navigation Services | |
6) | DEPARTURE | The Law of Air Navigation Services | |
7) | Midterm Exam | The Law of Air Navigation Services | |
8) | SCALE | The Law of Air Navigation Services | |
9) | GENERAL CHART PROPERTIES | The Law of Air Navigation Services | |
10) | MERCATOR CHARTS | The Law of Air Navigation Services | |
11) | LAMBERT’S CONFORMAL CHART | The Law of Air Navigation Services | |
12) | THE POLAR STEREOGRAPHIC CHART | The Law of Air Navigation Services | |
13) | TRANSVERSE AND OBLIQUE MERCATOR CHARTS | The Law of Air Navigation Services | |
14) | CRITICAL POINT (CP) and POINT OF NO RETURN (PNR) | The Law of Air Navigation Services |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme | |
2) | Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygulayabilme | |
3) | Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını, havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerini, hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreçleri planlayabilme | |
4) | Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme | |
5) | Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemleri çözebilme | |
6) | Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri uygulayabilme | |
7) | Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygulayabilme | |
8) | Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapabilme | |
9) | Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklayabilme | |
10) | Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme | |
11) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. | |
12) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Vaka Çalışması |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 43 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 45 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |