Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgiye dayalı akıl yürütmetnin temel esaslarını bilir.
|
2) Aracı teoreminin temel esasları ve farklı alanlardaki uygulama alanlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yapay zeka problemleri için amaç tanımlar, etkin bir problem alanı belirler ve bu problem alanını durum, işleç ve başlangıç noktası olarak ifade eder.
|
2) Yapay zeka problemleri için uygun arama algoritması seçer (i.e. brute-force, heuristic), ilgili algoritmayı uygular ve zaman ve alan karmaşıklığını belirler.
|
3) Denetimli, denetimsiz ve takviye olmak üzere üç temel öğrenme tekniğini ve bu öğrenme teknikleri arasındaki farkları bilir ve bu öğrenme teknikleri altındaki algoritmaları programlar.
|
4) Yapay zeka kavram ve tekniklerini, problem çözme, oyunlar ve bulmacalar,uzman sistemler, planlama, öğrenme, doğal dil kavrayışı gibi farklı alanlarda uygular.
|
5) Küçük ölçekli yapay zeka uygulamalarını programlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yapay Zekaya Giriş, yapay zekanın tarihi ve temelleri |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
2) |
Akıllı Etmenler (Agent), Mantıksal Etmenler ,Projelerin belirlenmesi |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
3) |
Arayarak problem çözme |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
4) |
Sezgisel Arama
|
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
5) |
Yerel arama
|
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
6) |
Düşmanca Arama |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Genetik Algoritmalar |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
9) |
Makine Öğrenmesine Giriş |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
10) |
Denetimli Öğrenme: Sınıflandırma Algoritmaları, Doğrusal Regresyon, Karar
Ağaçları |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
11) |
Denetimli Öğrenme: Yapay Sinir Ağları, k-En Yakın Komşu Algoritması,
Öğrenme Vektörü Niceleme |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
12) |
Denetimsiz Öğrenme: Kümeleme Algoritmaları, k-Ortalamalar Algoritması,
Hiyerarşik Kümeleme |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
13) |
Bulanık Mantık |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
14) |
Belirsizlik, Olasılık |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
|
15) |
Gözden geçirme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
5 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
7) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
4 |
8) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
1 |
20 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |