ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletme (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60412MEEOZ-BUS0155 Business Finance 3 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü:
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi Dr. YUSUF KAĞIT
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi Dr. YUSUF KAĞIT
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: işletmeler varlıklarını sürdürebilmek ve piyasa değerlerini maksimize etmek için fona ihtiyaç duymaktadırlar. bu fonların en uygun koşullarda temin edilmesi için finansman yöntemlerinin bilinmesi gerekmektedir. bu dersin amacı finansal sistemin işleyişini açıklamak, finansman tekniklerini öğretmek, finansal analiz becerisi kazandırmak ve yatırım kararları için gerekli bilgiyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: finansal sistemin işleyişi, finansman teknikleri, finansal analiz, finansal planlama, yatırım kararları, finansal denetim, faiz hesaplamaları, paranın zaman değeri, risk ve getiri, oran analizi, çalışma sermayesi yönetimi, nakit yönetimi, stokların yönetimi, sermaye bütçelemesi, finans teorileri

Derse Özgü Kurallar

-

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Finans yöneticilerinin aldığı yatırım ve finans kararlarına örnekler verebilir. Reel ve finansal varlıkları ayırt edebilir. Bir işletmeyi şirket şeklinde kurmanın avantaj ve dezavantajlarını bilir.
  2) Şirketin finansal hedefinin neden piyasa değerini yükseltmek olduğunu açıklayabilir. Finansal piyasaların ve kuruluşların tasarrufları nasıl yatırıma yönlendirdiğini bilir. Yatırım fonları, emeklilik fonları, bankalar ve sigorta şirketlerinin temel yapılarını bilir.
  3) Finansal piyasalar ve kuruluşların fonksiyonlarını açıklayabilir. Bilanço, Gelir Tablosu ve Nakit Akım tablosundaki bilgileri yorumlayabilir. Piyasa Değeri ve Defter Değerini hesaplayabilir. Gelirin, Nakit Akımından neden farklı olduğunu açıklayabilir.
  4) Şirket gelirlerinin ve kişisel gelirlerin vergilendirilmesinin esaslarını bilir. Halka açık bir şirketin piyasa değerini ve piyasa katma değerini ölçebilir ve yorumlayabilir. Ekonomik Katma Değer ve sermaye, varlıklar ve özkaynakların getirilerini hesaplayabilir ve yorumlayabilir.
  5) Tahvilin kupon oranını, cari getirisini ve vadeye kadar getirisini ayırt edebilir. Vadeye kadar getirisi verilen bir tahvilin piyasa fiyatını bulabilir, fiyatı verilen bir tahvilin getirisini bulabilir, fiyatlarla getirilerin neden aksi yönde hareket ettiğini gösterebilir. Tahvillerin neden faiz oranı riski sergilediğini gösterebilir.
  6) Yatırımcıların neden tahvil derecelerine dikkat ettiklerini ve düşük dereceli tahvillerden daha yüksek faiz oranı istediklerini bilir. Internet veya gazetelerin finansal sayfalarında yer alan hisse raporlarını anlar. Gelecekteki kar payı tahminleri ve gelecekteki fiyatı verilmiş bir hissenin bugünkü değerini hesaplayabilir. Bir hisse senedinin beklenen getiri oranını çıkarmak için hisse değerleme formullerini kullanabilir.
  7) Bir projenin iç verim oranını hesaplayabilir ve iç verim oranı kuralı kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir. Karlılık endeksini hesaplayabilir ve fonlar sınırlı olduğunda bunu projeler arasında seçim yapmak için kullanabilir. Önerilen yeni bir projeye uygun bir şekilde atfedilebilecek nakit akımlarını belirleyebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Faaliyet etkinliği, kaldıraç ve likiditenin kilit ölçülerini hesaplayabilir ve yorumlayabilir. Karlılığın, varlıkların etkin kullanımına ve karların satışlara oranına nasıl bağlı olduğunu gösterebilir. İşletmelerin sürdürülebilir büyümelerinin hem kar payı dağıtım politikasına hem de özkaynak getirisine bağlı olduğunu bilir.
  2) İşletmenin finansal durumunu rakipleriyle ve kendisinin önceki yıllardaki durumu ile karşılaştırabilir. Belirli bir faiz oranı ile yatırılmış bir paranın gelecekteki değerini hesaplayabilir. Gelecekteki bir ödemenin bugünkü değerini hesaplayabilir. Bir dizi nakit ödemenin bugünkü ve gelecekteki değerini hesaplayabilir.
  3) Bugünkü değer ve gelecekteki değerin işaret ettiği faiz oranını bulabilir. Farklı zaman aralıkları için verilmiş faiz oranlarını karşılaştırabilir. Reel ve nominal nakit akımları arasındaki farkı ve reel ve nominal faiz oranları arasındaki farkı bilir.
  4) Fiyat-Kazanç oranlarını yorumlayabilir. Bir yatırımın net bugünkü değerini hesaplayabilir ve birbiri ile yarışan projelerin seçiminde kullanabilir. Geri ödeme kuralını bilir ve bunun neden her zaman hissedarların daha iyi olmalarını sağlamadığını açıklayabilir.
  5) Standart finansal tablolardan bir projenin nakit akımlarını hesaplayabillir. İşletmenin vergi borcunun amortismandan nasıl etkilendiğini ve bunun projenin değerini nasıl etkilediğini bilir. Çalışma sermayesindeki değişikliklerin projenin nakit akımlarını nasıl etkilediğini bilir. Proje karlılığının, tahminlerdeki hatalardan nasıl etkilenebileceğini görmek için duyarlılık, senaryo ve başabaş analizlerini kullanabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Şirket Hedefleri ve Yönetimi Yatırım ve Finansman Kararları, Finansal Piyasalar ve Finansal Kuruluşlar Ders Kitabı Materyal - -
2) Muhasebe ve Finans, Şirket Performansının Ölçülmesi Ders kitabı Materyal - -
3) Paranın Zaman Değeri Gelecekteki Değer ve Bileşik Faiz, Bugünkü Değer, Çoklu Nakit Akımları, Eşit Seviyeli Nakit Akımları, Sonsuza Dek Ödemeler Ders kitabı Materyal - -
4) Tahvil Değerleme Tahvil Piyasası, Faiz Oranları ve Tahvil Fiyatları, Vadeye Kadar Getiri, Tahvil Getiri Oranları, Getiri Eğrisi, Şirket Tahvilleri ve Ödeyememe Riski Ders kitabı Materyal - -
5) Hisse Senedi Değerleme Hisse Senetleri ve Hisse Senetleri Piyasası, Piyasa Değerleri, Defter Değerleri ve Tasfiye Değerleri, Kar Payı İndirgeme Modeli, Büyüme Hisseleri ve Gelir(Değer) Hisseleri Ders kitabı Materyal - -
6) Net Bugünkü Değer ve Diğer Yatırım Kriterleri Net Bugünkü Değer(NBD), Geri Ödeme Kuralı, İç Verim Oranı, Karlılık Endeksi Ders kitabı Materyal - -
7) Yatırım Kararlarının Alınmasında İndirgenmiş Nakit Akımı Analizinin Kullanılması Nakit Akımının Hesaplanması. Proje Analizi. Firmalar Yatırım Sürecini Nasıl Organize Eder, Bazı "ise-ne?" Soruları, Başabaş Analizi, Reel Opsiyonlar ve Esnekliğin Değeri Ders kitabı Materyal - -
8) Ara sınav - Materyal - -
9) Risk, Getiri ve Sermayenin Fırsat Maliyeti: Getiri Oranları, Riskin Ölçülmesi, Risk ve Çeşitlendirme. Piyasa Riskinin Ölçülmesi, Sermaye Bütçelemesi ve Proje Riski Ders kitabı Materyal - -
10) Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti ve Şirket Değerleme: Sermaye Maliyeti, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti, Sermaye Yapısının Ölçülmesi, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyetinin Hesaplanması ve Yorumlanması, Bütün Bir İşletmenin Değerlemesi Ders kitabı Materyal - -
11) Kurumsal Finansman, Finans Kararları ile Değer Yaratmak, Kurumsal Finansman Kalıpları, Adi Hisse, İmtiyazlı Hisse, Dönüştürülebilir Menkul Kıymetler Ders kitabı Materyal - -
12) Halka Açık Şirketler, Şirketlerin Halka Arzları, Raf Kayıt Sistemi, Piyasanın Hisse İhraçlarına Tepkisi, Tahsisli Satış Ders kitabı Materyal - -
13) Borç Politikası, Vergisiz Bir Ekonomide Borçlanmanın Firma Değerine Etkisi, Sermaye Yapısı ve Kurumlar Vergisi Ders kitabı Materyal - -
14) Temettü Politikası, Kar Payı Üzerindeki Sınırlamalar, Hisse Senedi Şeklindeki Kar Payları ve Hisse Bölünmeleri, Hisse Senedi Geri Satın Alımları, Hisse Senedi Geri Alımları ve Hisse Değerlemesi Ders kitabı Materyal - -
15) Kar Payları ve Geri Satın Almaların Bilgi İçerikleri, Mükemmel ve Etkin Sermaye Piyasalarında Kar Payının İlintisiz Olması ve Ardındaki Varsayımlar, Kar Payları Neden Değeri Artırabilir veya Düşürebilir, Kar Paylarının ve Sermaye Kazançlarının Vergilendirilmesi Ders kitabı Materyal - -
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Corporate Finance 10e – 2019
Richard A.Brealey , Richard A. Brealey

Introduction to Business Finance, 2015
Author : Dr P. V. Khatri, and Ms. Rashmi
Materyal
Diğer Kaynaklar: - Materyal

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 1 2 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9
DÖÇ10
DÖÇ11
DÖÇ12

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır.
2) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir.
3) Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9 DÖÇ10 DÖÇ11 DÖÇ12
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 16 32
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 77
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 119
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5