DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60541TAEOZ-MTH3022 | Business Mathematics II | 1 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi GÜRKAN ŞASİ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümün amacı öğrenciye diferansiyel hesap uygulamaları ile integral hesap yöntemlerinin temel kavramlarını, bir gerçel değişkenli gerçel fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi ve en iyileme yöntemlerini belletmektir. Bu bölüm, ileride mikroekonomi, yöneylem araştırması gibi dersleri izlemek için gerekli matematik bilgisinin öğrenciye verilmesi amaçlamaktadır. İkinci bölümün amacı ise öğrencinin, ilgili diğer dersleri takip edebilmesi için gerekli görülen lineer cebir bilgisini pekiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. hafta : Bir fonksiyonun türevi ile ilgili uygulamalar, teoremler. Belirsiz limitler ve L’Hospital kuralı. 2. hafta : Belirsiz limitler ve L’Hospital kuralı. 3. hafta : Yüksek mertebeden türev. Bazı fonksiyonların n.inci dereceden türevleri. Parametrik ve kapalı fonksiyonların 2. ve daha yüksek dereceden türevleri. 4. hafta : Bir değişkenli fonksiyonların Taylor ve Mc-Laurin açılımları. Taylor ve Mc-Laurin serileri. 5. hafta : Bir gerçel değişkenli gerçel fonksiyonların incelenmesi ve grafikleri. 6. hafta : Bir gerçel değişkenli gerçel fonksiyonların incelenmesi ve grafikleri. 7. hafta : Bir fonksiyonun ilkeli ve belirli integrali kavramları. İntegral alma yöntemleri – Değişken değiştirme. 8. hafta : İntegral alma yöntemleri – Kısmi integrasyon. 9. hafta : İntegral alma yöntemleri – Basit kesirlere ayırma. 10. hafta : Ara Sınav. 11. hafta : Determinantlar, özellikleri, çeşitleri ve bir determinantın hesaplanması. 12. hafta : Matris kavramı, özellikleri ve matrislerle işlemler. 13. hafta : Doğrusal denklem sistemleri, çözüm yöntemleri, köklerin varlığının irdelenmesi. 14. hafta : Doğrusal denklem sistemleri, çözüm yöntemleri, köklerin varlığının irdelenmesi. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel matematik kavramları ve matematiksel mantığı anlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kümeler, bağıntı ve fonksiyon kavramlarını anlar ve bunları karşılaştığı problemlere uygular. |
||
2) Temel fonksiyonların grafiklerini çizer ve bunları yorumlar. |
||
3) Bir gerçel değişkenli gerçel fonksiyonların limit ve türevlerini hesaplar ve yorumlar. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Matematik bilgisini ve matematiksel mantığı işletmecilik problemlerinin anlaşılmasında ve çözümünde kullanarak doğru kararları alabilir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Parametrik ve kapalı fonksiyonların türevleri. | ||
2) | Yerel maksimum-minimum ve kapalı aralıkta mutlak maximum-minimum | ||
3) | Konkavlık ve ikinci türev testi | ||
4) | Asimptotlar, maximum ve minimum problemleri uygulamaları | ||
5) | Belirsiz İntegral | ||
6) | Başlangıç koşullu integral alma ve daha fazla integral formulleri | ||
7) | Integral alma teknikleri | ||
8) | Ara sınav. | ||
9) | Belirli İntegral | ||
10) | Eğriler arasındaki alan | ||
11) | Kismi integral ve basit kesirli integral | ||
12) | Matrisler | ||
13) | Matrislerde toplama, sabitle çarpma ve çarpma işlemleri | ||
14) | İndirgenmiş matrisleri kullanarak sistem çözme ve matrisin tersini bulma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1."Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences" by E.F. Haeussler, R. S. Paul, R.J. Wood, 14th Edition, Pearson,2018. ISBN-13:978-0134141107 |
Diğer Kaynaklar: | 1."Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences" by E.F. Haeussler, R. S. Paul, R.J. Wood, 14th Edition, Pearson,2018. ISBN-13:978-0134141107 2.“Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences” 13th Edition by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, Prentice Hall,2014.ISBN-13:978-0321869838 3.Genel Matematik I: İşletme ve İktisat İçin, Mehmet Pekkaya. 4. Genel Matematik II: İşletme ve İktisat İçin, Mehmet Pekkaya. 5. İşletmeciler ve İktisatçılar için Matematik, Doğan Uysal. 6. İktisat ve İşletme Uygulamalı Genel Matematik,Esen Ağalı 7.İşletme matematiği- Bülent Kobu 8. İşletme matematiği-Ömer Önalan |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirebilir. | |
2) | Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklayabilir. | |
3) | Tedarik zinciri sürecini tüm yönleriyle değerlendirebilir. | |
4) | Satın alma ve tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklayabilir. | 5 |
5) | Ulusal ve uluslararası mevzuat düzenlemelerini takip edebilir. | |
6) | Taşımacılık süreçleri, depo iş süreçleri, stok yönetimi, sipariş yönetimi, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme gibi lojistik faaliyetlerini yürütebilecek bilgiye sahip olur. | |
7) | Yönetim bilgi sistemlerinde lojistik operasyonlarını planlayabilir. | |
8) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
9) | Proje yönetiminin aşamalarını iş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözmek için uygulayabilir. | |
10) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir. | |
11) | Dijitalleşme süreçlerinin lojistik operasyonlarında gerçekleşen gelişmelerini takip edebilir. | |
12) | Alana dair kuramsal bilgisini takım çalışmasıyla projelendirebilir ve topluluk önünde sunabilir. | |
13) | Alana dair kuramsal bilgisini analitik yöntemlerle değerlendirip yorumlayabilir. | |
14) | Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık sahibidir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Problem Çözme | |
Ödev | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 3 | % 15.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 74 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 32 | 32 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 54 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 128 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |