ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60612MEEOZ-CME0116 Computer Networks 3 Bahar 2 2 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İNAL BEGÜM TURNA DEMİREL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği: Yerel Alan Ağını Anlamak

OSI Modeli ile Ağları Tanımlama
( Her OSI katmanının temelleri.)

Fiziksel katman
Kablolu/Kablosuz Ağları Anlamak
(Çift bükümlü ve fiber kablo standartları. Kablosuz Ağ Standartları)

Veri Bağlantısı Katmanı ve L2 Anahtarlama
(Bağlantı Katmanı, Anahtarlamalı Yerel Alan Ağları, MAC ve ARP protokolleri, Ethernet Çerçeve Yapısı, Bağlantı Katmanı Anahtarları ve L2 VLAN'lar Tarafından Sağlanan Hizmetler.)

İnternet Protokolünü Anlamak
(IPv4 Adreslerini, DNS, DHCP, Varsayılan Ağ Geçidi, NAT'ı Sınıflandırma)

İnternet Protokolünü Anlamak
(Alt Ağ Oluşturma, IPv6'yı Anlama)

Komut Satırında TCP/IP Uygulama

Ağ Katmanı
(Yönlendirme temelleri, statik ve dinamik yönlendirme, RIP ve OSPF.)

Sanal LAN'lar (VLAN'lar) ve L3 Anahtarlama
(L3 arayüzlü VLAN'lar, yönlendirme ve anahtarlama)

Taşıma ve Uygulama Katmanı
(Temel bilgiler, UDP ve TCP protokolleri, yuvalar ve bağlantı noktaları, istemci-sunucu ve eşler arası mimariler, uygulama katmanı protokolleri)

Ağ Hizmetleriyle Çalışma
(Ortak Ağ Servislerinin Kurulumu, VPN, IPSec, DHCP ve DNS Servislerinin Tanımlanması.)

Geniş Alan Ağlarını Anlamak
(Devre anahtarlama ve paket anahtarlama ağları, kiralık hatlar)

Ağ Altyapısı ve Güvenliğinin Tanımlanması (İntranetler ve Extranetler, VPN tünelleri, güvenlik duvarları ve DMZ, erişim listeleri)

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilgisayar ağları, ağ topolojileri, ağ mimarisi ve donanım bileşenlerinin temel esaslarını kavrar.
  2) TCP/IP modelindeki protokollerin bileşenleri ve ağ katmanlarını bilir.
  3) Farklı uygulamalar için, sunucu ve istemcilerin bilgisayar ağlarındaki rollerini bilir.
  4) Veri iletişiminin temel esasları bilir
  5) Ağ güvenliği ve yönetimi; virüsler, truva atları, hizmet engelleme saldırısı gibi güvenlik tehditlerinden dolayı ağ güvenliğinde ve yönetiminde sıkça rastlanan problemleri ve güvenlik önlemlerinin uygulanmasındaki önemli konuları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yerel ağ ve kablosuz yerel ağ teknolojileri ve topolojileri bilir, – veri bağlantı katmanı ve daha alt katmanlarda ki hatayı belirler ve düzeltir, OSI modelinin fiziksel ve veri katmanlarında faaliyet gösteren basit bir ağ protokolu uygular.
  2) Protokol verilerinin izlenmesi ve çözülmesi için bilgisayar ağlarıyla ilgili çeşitli UNIX komutlarını ve araçlarını kullanır ve ağ trafiğini analiz eder.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Networking Fundamentals, Crystal Panek, Published by John Wiley Inc.
Diğer Kaynaklar: Networking Fundamentals, Crystal Panek, Published by John Wiley Inc.
Computer Networking A Top-Down Approach 8th Edition, James F. Kurose and Keith W. Ross, by Pearson.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. 5
2) Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular.
3) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 4
5) Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 5
6) Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. 5
7) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 3
8) Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
9) B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Laboratuvar

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 0
Sunum 1 % 10.00
Projeler 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 56
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 60
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5