Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Dünya Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgi düzeyine sahiptir. Özellikle, Siyaset Bilimi kavram ve teorilerini, 18. ve 20. yüzyıldaki gelişmeleri ve bunların çağdaş dünya siyaseti için anlamlarını anlamak için kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersin sonunda öğrencilerin dünya tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaları ve farklı kültürler ve devletler arasındaki etkileşimleri analiz edebilmeleri beklenmektedir.
|
2) Dersin sonunda kavramsal bir tarih anlayışı elde edilmelidir.
|
3) Ders ayrıca öğrencileri tarihi olaylar hakkında sözlü ve yazılı olarak fikirlerini ifade etme yeteneklerini geliştirmeye teşvik eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
1. Giriş |
|
|
2) |
Güç dengesi; 18. Yüzyıl Avrupa'sında Kültür ve Toplum |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
3) |
Fransız Devrimi ve Napolyon Dönemi 1789-1815. |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
4) |
Endüstri Devrimi ve Avrupa |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
5) |
Siyasi Gelişmeler ve Sosyal Dönüşüm 1815-1850. |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
6) |
Devlet inşası, Avrupa'da sosyal değişim (1850-1871); Avrupa Krizi (1871-1914) |
Traditions and Encounters , 2000.
|
|
7) |
Birinci Dünya Savaşı |
Traditions and Encounters , 2000.
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Rusya'da Devrim ve I. Dünya Savaşı sonrası : Anlaşmalar ve savaşın sonucu |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
10) |
Büyük Buhran; 1930'larda Demokrasinin Karşılaştığı Zorluklar; Almanya ve İtalya'da faşizm |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
11) |
İspanyol İç Savaşı ve II. Dünya Savaşı'nın habercisi |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
12) |
II. Dünya Savaşı 1939-1945 |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
13) |
Soğuk Savaş ve Sonrası 1945-1970 |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
14) |
Soğuk Savaş'ın Sonu ve Küresel Değişim 1970- 1990. |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
15) |
Final sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
4 |
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
4 |
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
5 |
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
5 |
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
5 |
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
2 |
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
5 |
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
5 |
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
5 |
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
4 |
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
5 |
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
5 |
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
4 |
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
4 |
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
5 |