Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Lineer denklem çözümleri için varlık ve teklik koşullarını anlar.
|
2) İkinci mertebeden lineer denklemler için adi ve düzgün tekil noktalar etrafında seri çözümler bulur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Diferansiyel denklemleri belli özelliklerine göre sınıflandırır.
|
2) Birinci mertebeden lineer ve belirli tipte lineer olmayan diferansiyel denklemleri çözer ve çözümleri yorumlar.
|
3) İkinci ve daha yüksek mertebeden sabit katsayılı lineer denklemler için çözüm bulur ve lineer bağımsız çözümlerden tüm çözümleri türetir.
|
4) Laplace dönüşümü kullanarak ilk değer problemlerini çözer.
|
5) Lineer denklem sistemlerini lineer cebir metodlarıyla çözer.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel Kavramlar, Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler |
|
|
5) |
İkinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
İkinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Arasınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
İkinci Mertebeden Diferansiyel Denklemlerin Seri Çözümleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
İkinci Mertebeden Diferansiyel Denklemlerin Seri Çözümleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Laplace Dönüşümü |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Laplace Dönüşümü |
|
|
13) |
Birinci Mertebeden Lineer Denklem Sistemleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
14) |
Birinci Mertebeden Lineer Denklem Sistemleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
15) |
Tekrar |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
5 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
7) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
8) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
12 |
12 |
Ödevler |
4 |
2 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
104 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |